Gå til innhold

Microsoft kjemper mot pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og det er omtrent de samme som musikk/filmbransjen lurer?

6893861[/snapback]

 

 

Jeg tenkte mer sånn at musikk/filmbransjen burde prøve å ta de som produserer kopier av DVD'er og CD'er og selger det. Enkelte steder i verden kreves det faktisk endel innsats å i det hele tatt få tak i en orginalplate. Litt OT, men skjønner hva du mener og.

 

Men uansett, det er bra at MS tar tak i problemene.

Lenke til kommentar
Og det er omtrent de samme som musikk/filmbransjen lurer?

6893861[/snapback]

 

 

Jeg tenkte mer sånn at musikk/filmbransjen burde prøve å ta de som produserer kopier av DVD'er og CD'er og selger det. Enkelte steder i verden kreves det faktisk endel innsats å i det hele tatt få tak i en orginalplate. Litt OT, men skjønner hva du mener og.

 

Men uansett, det er bra at MS tar tak i problemene.

6893912[/snapback]

Dra en tur til kina og gå i gatene der... Er flere som selger kopi dvder enn grønnsaker.... også tar de oss som bruker 0kr :/

Lenke til kommentar
Og det er omtrent de samme som musikk/filmbransjen lurer?

6893861[/snapback]

Jeg tenkte mer sånn at musikk/filmbransjen burde prøve å ta de som produserer kopier av DVD'er og CD'er og selger det. Enkelte steder i verden kreves det faktisk endel innsats å i det hele tatt få tak i en orginalplate. Litt OT, men skjønner hva du mener og.

Men uansett, det er bra at MS tar tak i problemene.

6893912[/snapback]

Dra en tur til kina og gå i gatene der... Er flere som selger kopi dvder enn grønnsaker.... også tar de oss som bruker 0kr :/

6893922[/snapback]

Hvis ikke noen gir de penger for kopiene såstopper det av seg selv....

Lenke til kommentar
Hvis ikke noen gir de penger for kopiene såstopper det av seg selv....

6893965[/snapback]

 

 

I en ideell verden, ja.

6893989[/snapback]

Du har valget.....200kr eller 10kr for samme filmen og funker like bra... hmm....

Så er nok mange som tar den til 10kr gitt

6894007[/snapback]

Ja det er svært overpriset. Maks. 50 kr er en langt mer fornuftig pris.

 

Men så er det snakk om noe annet i artikkelen:

Selskapene skal angivelig har distribuert piratkopiert programvare, og installert piratkopiert programvare på PC-er som er blitt solgt til i utgangspunktet uskyldige kunder.

Selskap som driver med slikt er noe helt annet enn hva privatpersoner gjør.

Lenke til kommentar
Hvis ikke noen gir de penger for kopiene såstopper det av seg selv....

6893965[/snapback]

 

 

I en ideell verden, ja.

6893989[/snapback]

Du har valget.....200kr eller 10kr for samme filmen og funker like bra... hmm....

Så er nok mange som tar den til 10kr gitt

6894007[/snapback]

Ja det er svært overpriset. Maks. 50 kr er en langt mer fornuftig pris.

 

Men så er det snakk om noe annet i artikkelen:

Selskapene skal angivelig har distribuert piratkopiert programvare, og installert piratkopiert programvare på PC-er som er blitt solgt til i utgangspunktet uskyldige kunder.

Selskap som driver med slikt er noe helt annet enn hva privatpersoner gjør.

6894824[/snapback]

Du har lyst å "ta" selskap(er)....

Husk: selskap består av en eller flere privatpersoner...

Lenke til kommentar

sveinsel: Det har ingenting om hvem jeg har lyst til å ta. Ikke bland inn slikt som er urelevant. Poenget var at jeg mener det er langt verre at noen selskap driver på som nevnt i artikkelen, enn at noen sitter og laster ned filmer osv. Når selskap driver salv av piratkopiért programvare så er det "uskydlige" kunder som blir rammet.

Lenke til kommentar
sveinsel: Det har ingenting om hvem jeg har lyst til å ta. Ikke bland inn slikt som er urelevant. Poenget var at jeg mener det er langt verre at noen selskap driver på som nevnt i artikkelen, enn at noen sitter og laster ned filmer osv. Når selskap driver salv av piratkopiért programvare så er det "uskydlige" kunder som blir rammet.

6895011[/snapback]

Microsoft kjemper mot pirater

Du har valget.....200kr eller 10kr for samme filmen og funker like bra... hmm....

Så er nok mange som tar den til 10kr gitt

 

Er de uskyldige alle som tar frem 10-kroningen sin da?

Lenke til kommentar
sveinsel: Det har ingenting om hvem jeg har lyst til å ta. Ikke bland inn slikt som er urelevant. Poenget var at jeg mener det er langt verre at noen selskap driver på som nevnt i artikkelen, enn at noen sitter og laster ned filmer osv. Når selskap driver salv av piratkopiért programvare så er det "uskydlige" kunder som blir rammet.

6895011[/snapback]

Microsoft kjemper mot pirater

Du har valget.....200kr eller 10kr for samme filmen og funker like bra... hmm....

Så er nok mange som tar den til 10kr gitt

 

Er de uskyldige alle som tar frem 10-kroningen sin da?

6895116[/snapback]

Det har jeg aldri påstått, og det synest jeg heller ikke. Les hva jeg snakket om. Jeg snakket om de som kjøper i god tro om at det er original. Og det er en vesentlig forskjell.
Lenke til kommentar
Hvis ikke noen gir de penger for kopiene såstopper det av seg selv....

6893965[/snapback]

 

 

I en ideell verden, ja.

6893989[/snapback]

Du har valget.....200kr eller 10kr for samme filmen og funker like bra... hmm....

Så er nok mange som tar den til 10kr gitt

6894007[/snapback]

 

Jepp,men selv om orginalen ble betydelig billigere så ville de fleste kjøpt piratkopien desverre.

Så de som skjuler seg bak pris har jeg ingen tro på da de fortsatt ville kjøpt den til 10 selv om orginalen ble satt ned til 50 kr.

Lenke til kommentar
Jepp,men selv om orginalen ble betydelig billigere så ville de fleste kjøpt piratkopien desverre.

Så de som skjuler seg bak pris har jeg ingen tro på da de fortsatt ville kjøpt den til 10 selv om orginalen ble satt ned til 50 kr.

6895519[/snapback]

Men hvis alle handlet lovlig så ville vel antallet bli større?

Og da ville det bli flere å dele kostnadene på og da ville prisen gå ned?

Lenke til kommentar

Vil nå si at det er stor forskjell å piratkopiere noe du mest sannsynlig aldri ville kjøpt i utgangspunktet, og det å tjene penger på piratvirksomhet slik som i dette eksempelet.

 

Det har ikke noe med at man heller bør ta selskaper enn privatpersoner, men at man bør ta folk som aktivt tjener penger på det. De selger det til folk som faktisk er villig til å kjøpe det, og som godt mulig hadde kjøpt orginal om de ikke hadde blitt tilbudt piratvare.

 

Og i dette tilfelle var også kundene helt uskydlige. Selskapene opplyste nok ikke om at de solgte med piratprogramvare... De fikk nok bare mer fortjeneste ettersom det ikke gikk noe penger til MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...