Gå til innhold

TEST: Pinnacle Soundbridge M1001


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testeren glemte en ting når han nevnte alle måtene å få musikken fra PCen til stua. I dag begynner faktisk vanlige surround forsterkere å få ethernet inngang, og mulighet for streaming av lyd. Denon har det på sine nye forsterkere av den litt dyre typen. Men innen 1 år så har nok de fleste dette bygd inn.

 

Mye smartere når man slipper med en boks mindre. Men de har ikke wi-fi, men det kommer sikkert. Men det er jo best med kabel.

Lenke til kommentar
DET er hva jeg kaller stilig. Fin flyt i testen, litt artig med TELNET og eget avsnitt i manualen for "nerder" :)

6589670[/snapback]

 

Hadde vært artig å få en sammenliknende test mellom denne og Squeezebox!

 

a.

6589748[/snapback]

 

Amen!

 

AKIRA

6590086[/snapback]

 

Ja. Jeg valgte Squeezebox fremfor Soundbridge. Begrunnelsen min var:

Slimdevice har WPA støtte på squeezebox. Støtte for Pandora. (Fant ikke noe data om dette hos Roku. Samt at det er Slimdevice som holder i utviklingen av Slimserver. Denne softwaren er jeg meget imponert over. Har msMediacenter og Xbox360 der jeg bruker Mediaconnect. Dette funker OK, men mediaconnect har utrolig mange begrensninger.

 

Jeg ville annbefalt en spiller som støtter Slimserver 100%. Pr idag er det bare Squeezebox som gjør dette, etter det jeg har sett.

Lenke til kommentar
Kan man spille direkte fra Winamp eller Media Monkey ut til denne?

Praktisk når man spiller musikk fra laptop. Noe slik som Airport Express bare det kan brukes uten å bruke itunes.

6601751[/snapback]

 

Nei. Dette er en selvstendig spiller som browser din musikksamling og spiller det du velger via f.eks fjernkontroll. Slimserver støtter muligheten til å synkronisere flere spillere.

 

Airport er no-go produkt. Dette låser deg til iTune.

Lenke til kommentar
Nei. Dette er en selvstendig spiller som browser din musikksamling og spiller det du velger via f.eks fjernkontroll. Slimserver støtter muligheten til å synkronisere flere spillere.

 

Airport er no-go produkt. Dette låser deg til iTune.

6604633[/snapback]

 

Nettopp. Det er det som er negativt med airport express. Hadde vært det perfekte produkt for meg dersom det kunne brukes på winamp/mediamonkey og hadde hatt digital utgang.

 

Har aldri funnet et slik produkt. Finnes det?

Lenke til kommentar
Nei. Dette er en selvstendig spiller som browser din musikksamling og spiller det du velger via f.eks fjernkontroll. Slimserver støtter muligheten til å synkronisere flere spillere.

 

Airport er no-go produkt. Dette låser deg til iTune.

6604633[/snapback]

 

Nettopp. Det er det som er negativt med airport express. Hadde vært det perfekte produkt for meg dersom det kunne brukes på winamp/mediamonkey og hadde hatt digital utgang.

 

Har aldri funnet et slik produkt. Finnes det?

6604968[/snapback]

 

Ja og nei. Hvis du bruker Slimserver med Squeezebox som mottaker, og bruker Softsqueeze på pc har du tilnærmet egenskap. (Litt bedre vil jeg si)

 

Det du gjør er å synkronisere Squeezebox og Softsqueeze i Slimserveren. Når du da spiller musikk på PC via Softsqueeze, vil du automatisk spille samme musikk på annlegget via Squeezebox, samt motsatt styring.

 

Mener jeg så en Softsqueeze-plugin for Winamp på nettet et sted. Da kan du bruke Winamp som avspiller i samme oppsett.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Har lett etter denne, og fant den testet her. :)

 

Nå kan man jo "åpne" opp kjøpte iTunes låter ved hjelp av double-twist og ser at den har fått WPA kryptering og er temmelig billig. Nå er det bare å sette opp en gammel linux boks med Firefly installert, så får man hele musikk samlingen sin tilgjengelig på det trådløse nettet sitt her hjemme.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nei. Dette er en selvstendig spiller som browser din musikksamling og spiller det du velger via f.eks fjernkontroll. Slimserver støtter muligheten til å synkronisere flere spillere.

 

Airport er no-go produkt. Dette låser deg til iTune.

 

Nettopp. Det er det som er negativt med airport express. Hadde vært det perfekte produkt for meg dersom det kunne brukes på winamp/mediamonkey og hadde hatt digital utgang.

 

Har aldri funnet et slik produkt. Finnes det?

 

 

Ved hjelp av programmet Airfoil kan en streame fra f.eks WinAmp og Windows Media Player til AirPort Express :-)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Kjøpte meg Soundbridge'n for lenge siden, men det har ligget ubrukt en stund fordi jeg syntes det var så tungvint å velge sanger fra fjernkontrollen (har veldig mye musikk).

 

Kan man styre sangvalg osv rett fra pc'en med denne?

 

Åssen er det å kjøre den mot Slim Server, må du fortsatt bruke fjernkontrollen til sangvalg osv da?

 

Og kan man få støtte for WPA(2) vha en update?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...