Gå til innhold

Sikkerhetskopiering i Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruke robocopy.exe det kopierer bare filer som er oppdatert/nyere. Raskt og no-bloat. En snarvei for manuell backup, og en snarvei for månedlig backup. Også bruker jeg programmer som lagrer instillinger og brukerdata i sin egen mappe og legger dem på D:\Programmer, så kan jeg bare robocopy hele mappen kjapt og greit. Slipper å reinstallere hvert eneste program når jeg reinstallerer Windows XP.

http://jooh.no/programs_on_d.html

 

Det beste tror jeg ville vært om man Windows lagret Userdata på en annen Partisjon og alle programmer og Windows lagret all brukerdata der, istedenfor i registeret eller i programmappen. Da kunne man bare kopiere Userdata og når du skal reinstallere OS spør windows deg bare om passordet til brukermappene den fant i D:\Users og så har du sertifikater, instillinger og alt tilbake.

 

Ja bedre med .ini filer de er lette å slette når man skal fikse konfig feil. Det finnes register feil som følger med til neste gang hvis du bruker Files and Settings Transfer Wizard lol.

 

Men program og brukersystemet til Windows er temmelig håpløs.

Lenke til kommentar

Etter at windows xp kom, så kan jeg ikke påstå at jeg har noen konkrete mangler å påpeke med backup programmet.. utenom at streamer og media behandling suger rævva da., men det er det ikke så mange private som har.,

 

Jeg har en "full" backup av my docs scheduled hver søndag natt, og en differential hver natt... kjører bare til en annen disk i servern..

 

en sjelden gang rar'er jeg til dvd size og brenner ut, men det blir lenger og lenger mellom hver gang siden det har bikket 30gb totalt nå ..

 

håper Vista kommer med bedre synkroniseringsverktøyer som kan erstatte backup i heimen.. De fleste har jo flere pc'er hjemme.. og det å kunne synce profilene fra pc til pc for vanlige hjemmebrukere, tror jeg ville vært den backup løsningen ever..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...