Gå til innhold

Kritiske sårbarheter i QuickTime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QuickTime er ubrukelig, og formatet den spiller (har faktisk glemt hva det heter) er ubrukelig. Har ikke brukt QuickTime på noen år nå, og jeg planlegger å holde det sånn. Klarer meg fint uten. :)

6106344[/snapback]

Det er vel MOV-filer. Jeg bruker den bare til å spille slike filer fra digitalkamera. Men det finnes kanskje et bedre alternativ?
Lenke til kommentar
Men det finnes kanskje et bedre alternativ?

*Trommevirvel*

La meg presentere: Quicktime alternative.

Som også kommer bundlet med det fantastiske Media Player Classic.

 

BMP, PICT og JPEG-bilder, AVI, Flash, H.264 og MPEG4.

Antall personer som bruker QT til å åpne disse typene filer kan vel forhåpentligvis telles på to hender, så noen krise er det nok ikke.

 

EDIT: Uff, glemte selvsagt at QT7 er H.264, så halvkritisk kan det være. Men alle som bruker QT/mov kan for min del brenne i helvete. :fun:

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Får du noen feilmelding? Kanskje det hadde hjulpet hvis du hadde hindret QT i å starte når maskinen starter. Klikk start-knappen og kjør/run og skriv msconfig og trykk OK. Velg fanen som heter Oppstart/Startup og fjern haken foran teksten qttask og evt henvisniger til iTunes. Klikk OK og restart maskinen. Når maskinen har startet opp får du en melding som sier at du har valgt å starte maskinen i diagnosemodus eller noe slikt. Kryss av for å ikke vise den meldingen igjen og så klikk knappen for at meldingen ikke skal vises hver gang maskinen startes. Husker ikke helt den eksakte teksten. Prøv nå å avinstallere QT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...