Gå til innhold

Se lyset med DS Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var en god gjennomgang, takk for den.

 

må si jeg er fristet til å oppgradere fra den gamle jeg har nå, men foreløpig skal jeg vente litt.

 

har jo hørt om segas nye håndholdte som skal komme, den er kansje også verd penger, sega var jo "helter" på å lage gode bilspill, og plattformspill.

 

hadde sega 16 bits megadrive, den var kul, med mange gode spill på. det jeg egentlig sier er, min største irritasjon med ds er den lille toppskjermen, bilspill og slikt ser rett og slett dårlig ut på så lite skjerm\oppløsning.

 

segas nye håndholdte skulle ha meget høy oppløsning, noe som taler for bedre bilspill og slikt. video er også en ting nintendo skulle tatt tak i, det finnes en gadget å sette i ds som spiller av video, men skjermen er så liten at video ser ganske trist ut, og selve gadgeten se stor og klumpete. der misunner jeg de som har en psp.

 

alt i alt, jeg tror jeg venter med oppgradering til segas nye kommer, enten er den bedre , eller prisen på "nye" ds synker.

Lenke til kommentar

Jo Vegard: Du må gjerne utdype litt hvilke spill det er du ikke liker, og hva du savner. Så kan vi kanskje hjelpe deg litt på vei, hvis det for eksempel er noe du har oversett. :)

 

Redigert: Minimum Payne: Ryktene om Segas håndholdte er nettopp det – rykter. Angående skjermstørrelsen er jeg enig i at PSP egner seg bedre til bilspill og film, selv om samlet skjermareale er like stort på DS.

 

Hva gjelder video er vel Nintendos policy nettopp å fokusere bort fra den slags tilleggsfunksjonalitet, bl.a. for å få ned prisen. Jeg skjønner at det ikke passer alle, men må samtidig innrømme at jeg aldri en gang har tenkt tanken på å se video på PSP-en, enda jeg har hatt den siden september. Video har jeg en lei tendens til å foretrekke på TV, kino eller projektor. :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk min hvite DS Lite for et par uker siden, digger den! :green:

 

Bestilte Supercard miniSD fra Australia for litt siden også, gleder meg til jeg får det. Da blir det homebrew. F.eks remote program. :love:

 

pointy_remote.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Til dere som allerede har skaffet dere DS Lite fra Japan. Hvor kjøpte dere den fra?

Frister noe veldig å skaffe meg en selv med en eneste gang.

Forresten, er det noen bakdeler med å ha den japanske utgaven?

5975846[/snapback]

Jeg kjøpte min fra liksang.com. Den er helt lik den europeiske, men du får med en 110V lader, så du må kjøpe en 230-->110V konverter. (80 kr. ca) Blir en del i toll og frakt også, så kommer den vel til Norge om ikke så lenge. :p

Jeg kjøpte DS Lite, 230V--->110V converter, Mario Kart og skjermbeskytter for DS Lite. Det ble tilsammen 1930 kr. med frakt, men så ble det 500 i toll :-/

Lenke til kommentar

ÅHHH, jeg kan ikke vente til Nintendo DS Lite.

 

jeg solgte "The Phat DS" for å kjøpe PSP, og det angrer jeg litt på.

det er sånn at når jeg spiller PSP så er det kult, men ikke gøy

mens når jeg spiller Nintendo DS(Broren min sin) så har jeg det gøy og synes jeg det er kult, så jeg kan ikke vente til jeg får DS Lite i hus...

 

EDIT: must-have spill:

 

Animal Crossing(har ikke prøvd noen i serien, men det har fått masse god kritikk)

Mario Kart DS(Bilspill med masse action)

Metroid Prime Hunters(skyte-spill)

 

de eneste spilla jeg har spilt er:

 

Super Mario 64 DS(Mimre Mimre)

Wario Ware Touched(drit kult... men blir kjedelig etter 2 dager)

Nintendogs(greit nok, morsomt spill, men kan bli kjedelig i lengden)

 

også husker jeg ikke mer...

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Til dere som allerede har skaffet dere DS Lite fra Japan. Hvor kjøpte dere den fra?

Frister noe veldig å skaffe meg en selv med en eneste gang.

Forresten, er det noen bakdeler med å ha den japanske utgaven?

5975846[/snapback]

Jeg kjøpte min fra liksang.com. Den er helt lik den europeiske, men du får med en 110V lader, så du må kjøpe en 230-->110V konverter. (80 kr. ca) Blir en del i toll og frakt også, så kommer den vel til Norge om ikke så lenge. :p

Jeg kjøpte DS Lite, 230V--->110V converter, Mario Kart og skjermbeskytter for DS Lite. Det ble tilsammen 1930 kr. med frakt, men så ble det 500 i toll :-/

5975882[/snapback]

 

er den helt lik? jeg har hørt at man ikke kan spille med europeiske DS'er, er dette sant?

Lenke til kommentar
Noe nytt om browseren og når den kommer til våre strender?

5974847[/snapback]

 

jeg er ganske så sikker på at den kommer til norge, for Nintendo kommer til å bruke Opera som nettleser og Opera er et Norsk firma så det er 90% sjanse tror jeg

5975984[/snapback]

 

oh, finnes det msn på DS? hadde vært genialt på forelesninger etc der jeg ikke gidder ta med bærbar pc..

Lenke til kommentar
Noe nytt om browseren og når den kommer til våre strender?

5974847[/snapback]

 

jeg er ganske så sikker på at den kommer til norge, for Nintendo kommer til å bruke Opera som nettleser og Opera er et Norsk firma så det er 90% sjanse tror jeg

5975984[/snapback]

 

oh, finnes det msn på DS? hadde vært genialt på forelesninger etc der jeg ikke gidder ta med bærbar pc..

5976012[/snapback]

Det kommer kanskje, det er en som har laget AIM til DS'en. Så alt er mulig.

Lenke til kommentar
Noe nytt om browseren og når den kommer til våre strender?

5974847[/snapback]

Opera vil lansere den i Japan i juni, men ikke noe ord om andre steder ennå. Nintendo vil prøve markedet i Japan først.

 

oh, finnes det msn på DS? hadde vært genialt på forelesninger etc der jeg ikke gidder ta med bærbar pc..

5976012[/snapback]

I fjor ble det bekreftet at Meetro, en messenger client, skulle komme til både PSP og DS. Kompatibelt med AIM, ICQ, MSN, Yahoo og Jabber. Ingen ord om når det kommer.

 

Hjemmesiden til programmet: http://www.meetro.com/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Til dere som allerede har skaffet dere DS Lite fra Japan. Hvor kjøpte dere den fra?

Frister noe veldig å skaffe meg en selv med en eneste gang.

Forresten, er det noen bakdeler med å ha den japanske utgaven?

5975846[/snapback]

Jeg kjøpte min fra liksang.com.

 

er den helt lik? jeg har hørt at man ikke kan spille med europeiske DS'er, er dette sant?

 

Det er ikke noe forskjell på en europeisk DS og en japansk, bare bruksanvisningen (som du finner på engelsk på nettet) og laderen (som du snart får kjøpt i Norge). Det er en del av spillene som ikke fungerer sammen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...