Gå til innhold

Kulturo: Just like heaven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver "en halvekkel fyr" i konklusjonen. Hvorfor det? Virker veldig søkt for meg siden jeg på ingen måte oppfatter skuespilleren som halvekkel (har vel med anmelderens personlige preferanser i forhold til menn). Synes dessuten at filmen er helt grei tv-underholdning på en slapp søndag ettermiddag og er dermed uenig i konklusjonen. Jeg gir filmen 5/10.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Du skriver "en halvekkel fyr" i konklusjonen. Hvorfor det? Virker som meningsløs setning for meg (iom at denne setningen er kjønnet; en mannlig anmelder ville ikke skrevet dette, en kvinnelig anmelder med sunt forhold til det motsatte kjønn ville også trolig ikke skrevet dette).

Altså, som mannlig anmelder ville jeg uten problemer skrevet "en halvekkel fyr". Det finnes jo både kvinner og menn som er ekle?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at uttrykket kan brukes, men ikke om han som spiller i den filmen :mrgreen: (hvilke kjennetegn må personen ha for å være intersubjektivt halvekkel?) ÅH, typen som spiller i filmen er sztøgg azz, blablabla. Blir litt det samme som å kalle menn for "gamle griser" -> ekkelt, kjønnet uttrykk. (som å kalle jenter for horer osv). Har du forresten noen anmeldelse du har skrevet å vise til hvor du bruker slike ord? Og, har du sett filmen?

 

edit: har omformulert første post

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Du skriver "en halvekkel fyr" i konklusjonen. Hvorfor det? Virker veldig søkt for meg siden jeg på ingen måte oppfatter skuespilleren som halvekkel (har vel med anmelderens personlige preferanser i forhold til menn). Synes dessuten at filmen er helt grei tv-underholdning på en slapp søndag ettermiddag og er dermed uenig i konklusjonen. Jeg gir filmen 5/10.

5876490[/snapback]

 

Gi filmen hva du vil, det er opp til deg. Halvekkel betyr som det står: halvekkel. Det har ikke noe med utseende å gjøre, men om klisjèutsagn og irriterende og lite troverdig væremåte. Må se på helheten av det jeg har skrevet, så skjønner du bedre enkelt-setninger også.

 

Birgitte

Lenke til kommentar

jaja, jeg synes at den kvinnelige hovedrolleinnhaveren var mye mer irriterende enn den mannlige og angående klisjèutsagn så er det ca. død løp med han "halvekle typen". Har forøvrig lest hele omtalen. Diskusjonsdelen tilrettelegger at forummedlemmer også kan kommentere filmen, så selvfølgelig gir jeg filmen hva jeg vil

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...