Gå til innhold

Kulturo: Legion of the Damned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forventingene var store til denne plata, hør på navnet folkens. Smak på det. Malevolent Rapture og "Legion of the Damned". En skulle virkelig tro at dette var herlig, kompromissløs power-metal. Plata lander endelig i postkassa, og konvolutten forsvinner rasende fort. Med skeptisk blikk flyr øynene over coveret. Ikke stort å skryte av, en dårlig Gollum-etterligning med triste øyne sitter på huk ved siden av et blodig lik. Forventningene til musikken synker allerede her.

 

Denne delen av anmeldelsen skjønner jeg rent lite av.

A) Hvorfor tror du det er power metal?

B) Hva har coveret med kvaliteten på musikken å gjøre?

Lenke til kommentar

Denne delen av anmeldelsen skjønner jeg rent lite av.

A) Hvorfor tror du det er power metal?

B) Hva har coveret med kvaliteten på musikken å gjøre?

5635512[/snapback]

 

Når det gjelder coveret så kan det absolutt spille inn på forventningene. Et cover kan ofte si noe om hvilken type musikk det er snakk om. Jeg kan godt gå rundt på en platesjappe og velge å høre på album grunnet coveret.

 

Dessuten sier skribenten ikke noe om at det faktisk har noen sammenheng, bare at hans forventninger synker, noe som er akkurat det samme jeg tenkte når jeg så coveret (som jeg personlig synes er elendig)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan et cover si noe om hvilken musikk det er snakk om. Dermed virker det som om skribenten har et heller anstrengt forhold til black metal (som dermed påvirker hele anmeldelsen).

 

Jeg synes coveret fungerer meget godt til musikken (old school trash metal med et hint av black metal).

 

Sangene "Legion of the Damned" og "Werewolf Corpse" er forøvrig to utrolig sterke låter.

Lenke til kommentar

Takk for innspill LarsP og Findus.

 

Selvfølgelig kan et cover si noe om hvilken musikk det er snakk om. Dermed virker det som om skribenten har et heller anstrengt forhold til black metal (som dermed påvirker hele anmeldelsen).

 

Her ser jeg ikke helt sammenhengen. Hvorfor virker det som om jeg har et anstrengt forhold til black metal fordi jeg nevner at coveret kanskje ikke er et kunstverk å se på?

 

A) Jeg trodde intuitivt at det var power metal. En glipp fra min side. Men det betyr ikke at jeg har et anstrengt forhold til black metal av den grunn. Jeg påpeker også i omtalen at jeg ikke har hørt enormt mye på black. Og det er jo en ærlig sak?

 

B) Jeg har aldri sagt at coveret har noe som helst med kvaliteten i musikken å gjøre.

Lenke til kommentar

Det virket sånn siden du skrev: "Forventningene til musikken synker allerede her."

 

Dette kan bety A)At du mener at cover har noe med musikkvalitet å gjøre eller B)At coveret fjernet power metal-illusjonen. :)

 

Etter litt lytting så synes jeg faktisk at skiva vokser. Begynner å se en virkelig kvalitetsutgivelse her.

Lenke til kommentar

Dette kan bety A)At du mener at cover har noe med musikkvalitet å gjøre eller B)At coveret fjernet power metal-illusjonen. smile.gif

 

Coveret fjernet power-illusjonen.

Men altså for å illustrere hva jeg mener; et cover har ikke stort med kvaliteten på musikken å gjøre, ingenting faktisk. Men et cover som ikke virker godt gjennomarbeidet under førsteinntrykket er med på å sende signaler på hvor mye arbeid det er lagt i hele utgivelsen som sådan.

 

Jeg har ikke gitt en dårlig karakter fordi jeg ikke liker coveret altså. Heller kunne et fascinerende cover være toppen av kransekaka.

 

Men for all del, det kan hende jeg rett og slett hadde en uheldig formulering der. :hmm:

Lenke til kommentar
Coveret fjernet power-illusjonen.

Men altså for å illustrere hva jeg mener; et cover har ikke stort med kvaliteten på musikken å gjøre, ingenting faktisk. Men et cover som ikke virker godt gjennomarbeidet  under førsteinntrykket er med på å sende signaler på hvor mye arbeid det er lagt i hele utgivelsen som sådan.

5637130[/snapback]

Det spørs selvsagt hvilken sjanger det er snakk om. Når vi beveger oss inn i ekstrem metallens verden så er det gjerne omvendt. ;)

 

Jeg har ikke gitt en dårlig karakter fordi jeg ikke liker coveret altså. Heller kunne et fascinerende cover være toppen av kransekaka.

 

Men for all del, det kan hende jeg rett og slett hadde en uheldig formulering der.  :hmm:

5637130[/snapback]

Er helt enig i deg med det. Forresten, det var ingen kritikk fra min side. Var bare ikke helt sikker på hva du mente med det opprinnelige utsagnet. :)

Lenke til kommentar
Er helt enig i deg med det. Forresten, det var ingen kritikk fra min side. Var bare ikke helt sikker på hva du mente med det opprinnelige utsagnet.

Jeg ble ikke dødelig fornærmet heller. :!:

Kritikk er forøvrig bare bra, sålenge den er godt begrunnet.

5637691[/snapback]

 

Viss du har liten innsikt i Black/Thrash/Death-metal, er det da noko poeng i å anmelde dette?

 

Denne skiva har vel fått gode kritikker nesten overalt. Kanskje like bra som "Elegy For The Weak".

Lenke til kommentar
Jeg hører så og si kun på black/death metal og synes ikke denne plata er noe mesterverk. Den faller faktisk mellom to stoler og sparker dessverre litt for lite ifra seg.

5667140[/snapback]

 

Nei, noko mesterverk er den ikkje, men den er absolutt over gjennomsnittet av det som kommer ut i death/thrash-sjangeren.

Uansett, poenget var at eg ikkje ser poenget i at "uerfarne" skal anmelde ukjente sjangre. Det tipper eg du er enig i. Dette lyser ut av denne anmeldelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...