Gå til innhold

Fjernes fra Telepriser.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som syns dette er overformynderi?

 

At en tjenesteleverandør skal måtte betale for å være med på en tidligere åpen side med prisinformasjon, og på toppen av det hele betale ekstra gebyrer for hver klage - syns det hele er litt selvmotstridende, hva blir det neste de innfører avgift på?

 

Jeg vet ikke hvilke priser som må betales, men dette vil jo muligens bety at små aktører kan bli presset ut før de klarer å etablere seg, og at de ikke har mulighet for å få den reklame via Telepriser.no som de kunne ha fått.

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Bare jeg som syns dette er overformynderi?

 

At en tjenesteleverandør skal måtte betale for å være med på en tidligere åpen side med prisinformasjon, og på toppen av det hele betale ekstra gebyrer for hver klage - syns det hele er litt selvmotstridende, hva blir det neste de innfører avgift på?

5518158[/snapback]

Jeg oppfattet det ikke sånn. Tjenesteleverandørene betaler ikke noen gebyr eller avgift for å være med på den åpne siden telepriser.no. Men telepriser.no lister kun opp tjenesteleverandører som oppfører seg normalt eller bra. De som oppfører seg skrekkelig dårlig ansees som så useriøse at de ikke får være med på gratis PR. Det samme gjelder sikkert teleselskaper som konsekvent bryter norsk lov. F.eks forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven eller andre lover.

 

Brukerklagenemda (BKN) er så vidt jeg forstår helt uavhengig fra telepriser.no. Det er BKN teleselskapene er tvunget å betale gebyr til. Jeg antar at det er faste priser per abbonnent og per klage og ikke per selskap. Antagelig er det bare snakk om å dekke kostnadene til å behandle klagene. Et slikt konsept synes jeg er greit.

Lenke til kommentar

da simen1 har du ikke lest riktig. de har blitt fjernet for de ikke har meldt seg inn i BKN.

 

sitat NPT

 

Deltakelse i BKN er en forutsetning for registrering og offentliggjøring av produkter på www.telepriser.no. Nettstedet gir deg som forbruker muligheten til å sammenligne priser for fast- og mobiltelefoni samt Internett.

 

Altså det er gratis å være med på telepriser.no, men avtalen for å stå der krever medlemskap i BKN.

Lenke til kommentar

Da er vi jo engie ;) (Mulig jeg forklarte det dårlig)

 

Jeg synes det er helt greit at teleselskapene tvinges til å gi gode vilkår og klagemuligheter til forbrukerene. Det at det selskapene selv må betale penger for å tilby et produkt som holder minstestandard ser jeg på som en selvfølge. Jeg ser bare fordeler med at selskaper med skrekkelig dårlig service og manglende klagemuligheter får en smekk på pungen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...