Gå til innhold

Flere GeForce 7300 GS-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort"..

Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit?

Eller er også dette noe som er styrt av "markedsavdeling" (for å ha noe for "low-end" segmentet).. ?

Bare lurer jeg.. og en "review" hadde vært kjekt ja.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort"..

Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit?

Man kan vel trygt si at det er betydelig. 256bit kompliserer mye mtp både PCB, minne og kjerne. Det gir vel også svaret på hvorfor dem velger 64bits på low-end.

256bit minnebus vile også vært ganske overkill for en 4 fragment pipe, 2 ROP kort.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skulle gjerne visst hvorfor produsentene velger 64-bits minnearkitektur på slike (tilsynelatende) "søplekort"..

Hvor mye tjener de pr.kort i produksjons-kostnad på å montere 64-bits minne/minnekontroller kontra f.eks. 256-bit?

Man kan vel trygt si at det er betydelig. 256bit kompliserer mye mtp både PCB, minne og kjerne. Det gir vel også svaret på hvorfor dem velger 64bits på low-end.

256bit minnebus vile også vært ganske overkill for en 4 fragment pipe, 2 ROP kort.

5465062[/snapback]

 

Det siste er jeg enig i, men jeg kan ikke se at det er mer eller mindre komplisert å produsere/montere enn 256-bits minnekontroller kontra 64-bits på PCB'er som produseres i strore antalll.

Er det noe "teknisk info" om GPU/Minnebuss/"pipes" etc. blant "skjermkort-geek'ene" på nettet som man burde sette seg inn i?

:hmm:

Lenke til kommentar
Det siste er jeg enig i, men jeg kan ikke se at det er mer eller mindre komplisert å produsere/montere enn 256-bits minnekontroller kontra 64-bits på PCB'er som produseres i strore antalll.

5465237[/snapback]

Det vil kreve en del flere transistorere, langt flere pin-outs, større die/chip pakke som igjen vil kreve en PSB med flere baner og flere minne brikker. Klart dette vil fordyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...