Gå til innhold

Nokia 6270


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen har jeg ventet på, og testresultatene skuffer ikke! dinside.no ga liksom en pekepin på hvordan telefonen var, men som alltid gir amobil.no fyldige og utfyllende tester. Går det an å få se sammenlikningsbilder med andre telefoner? Personlig kunne jeg tenke meg å se den ved siden av Noka 6230...

 

PS: Hva betyr "duge"? Mange?

Lenke til kommentar
En annen nyhet i Series 40 3rd edition er muligheten til å legge snarveier direkte på skrivebordet. Dette gjør det for eksempel mulig å gå inn på meldingsinnboksen, vekkerklokken eller kalenderen uten å gå via hovedmenyen.

Tilogmed min 3100 kan dette, så her bør dere enten omformulere dere, eller fjerne det der.

 

Trådløs teknologi - 5

Her gir dere samme karakter til K750i og 6270. Sistnevnte er både billigere _og_ har EDGE, er det ikke da rart at de får samme karakter?

 

Totalvurdering - 5

Burde den ikke ha Anbefalt-stempelet da?

 

Takk for en fin test.

Lenke til kommentar
En annen nyhet i Series 40 3rd edition er muligheten til å legge snarveier direkte på skrivebordet. Dette gjør det for eksempel mulig å gå inn på meldingsinnboksen, vekkerklokken eller kalenderen uten å gå via hovedmenyen.

Til og med min 3100 kan dette, så her bør dere enten omformulere dere, eller fjerne det der.

Du tenker antakeligvis på "Gå til"-menyen? Dette er da en egen valgtast (høyre) på 3100-telefonen. Her er det snakk om "Active standby"-funksjonen. Altså snarveiene ligger som ikoner på telefonens bakgrunn.

Lenke til kommentar
En annen nyhet i Series 40 3rd edition er muligheten til å legge snarveier direkte på skrivebordet. Dette gjør det for eksempel mulig å gå inn på meldingsinnboksen, vekkerklokken eller kalenderen uten å gå via hovedmenyen.

Til og med min 3100 kan dette, så her bør dere enten omformulere dere, eller fjerne det der.

Du tenker antakeligvis på "Gå til"-menyen? Dette er da en egen valgtast (høyre) på 3100-telefonen. Her er det snakk om "Active standby"-funksjonen. Altså snarveiene ligger som ikoner på telefonens bakgrunn.

5369105[/snapback]

Nja, snakker ikke helt om det, men om at jeg kan på høyre-tasten lage egen snarvei til f.eks. innboks. Det er klart at Active Standby er noe helt annet, men da må de formulere seg annerledes. For ut ifra den formuleringen jeg siterte, beskriver den akkurat hva min 3100 kan.

Lenke til kommentar

Andre målgrupper og mobiler til forskjellig bruk er svaret.

En mobil er ikke noe man ringer med lenger. Produsentene sikter seg inn på målgrupper og derfor er det naturlig at mobilene blir sammenlignet med andre i samme målgruppe.

 

Det er f.eks uinteressant om i-mate knuser 6270 på jbmark siden de mobilene ikke har samme kjøpegruppe.

Lenke til kommentar
Denne testen har jeg ventet på, og testresultatene skuffer ikke! dinside.no ga liksom en pekepin på hvordan telefonen var, men som alltid gir amobil.no fyldige og utfyllende tester. Går det an å få se sammenlikningsbilder med andre telefoner? Personlig kunne jeg tenke meg å se den ved siden av Noka 6230...

 

PS: Hva betyr "duge"? Mange?

5367499[/snapback]

 

Duge = holder(det holder).

Eller skriveleif for suge. :p

 

 

Veldig fin test! Håper dere kan få til et sammenlikningsbilde med denne, 6280 og D600 når 6280 kommer! :yes:

Lenke til kommentar
En annen nyhet i Series 40 3rd edition er muligheten til å legge snarveier direkte på skrivebordet. Dette gjør det for eksempel mulig å gå inn på meldingsinnboksen, vekkerklokken eller kalenderen uten å gå via hovedmenyen.

Tilogmed min 3100 kan dette, så her bør dere enten omformulere dere, eller fjerne det der.

 

Trådløs teknologi - 5

Her gir dere samme karakter til K750i og 6270. Sistnevnte er både billigere _og_ har EDGE, er det ikke da rart at de får samme karakter?

 

Totalvurdering - 5

Burde den ikke ha Anbefalt-stempelet da?

 

Takk for en fin test.

5367738[/snapback]

Bumper det jeg skriver her. Vil gjerne ha svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ønsker fortsatt gjerne svar her. Spesielt på trådløs teknologi og mangel på Anbefalt-stempel.

5473327[/snapback]

Det kan være veldig vanskelig å gi rene karakterer i slike tester. Ofte kan det være en mellomting. Telefonen lever ikke opp til en 6'er, men har flere funksjoner utover 5'eren. Vil jo da være naturlig å holde på 5'eren for ikke å gi folk feil oppfatning. Synes det er greit slik som Amobil har kommet frem til resultatet. ER som sagt mange faktorer å ta hensyn til.

 

Vet du arehei mener noe annet enn meg her, så vi trenger ikke ta den diskusjonen opp igjen. Men det er kanskje ikkje nødvendig å være så pirkete. De har sikker tenkt gjennom det

Lenke til kommentar

Femmeren på trådløs teknologi kan nok sies å være en "sterk" femmer ja. Noen telefoner må nødvendigvis få samme karakter, selv om den ene er litt bedre på noen punkter.

 

Når det gjelder anbefalt-stempelet, så gir vi først og fremst dette til telefoner som har "det lille ekstra", og der synes vi ikke denne telefonen har, selv om den er god.

Lenke til kommentar

Joddleif: Prøver ikke å være pirkete, selv om jeg forstår at det kanskje fremstår sånt. Prøver bare å gi tilbakemeldinger som 1) kan bedre testene eller 2) gi meg selv svar på noe som har vært uklart for _meg_ i testen.

 

Mafo: Takker for svar. Forstår at det er en sterk femmer, men føler at sammenligningen med K750i egentlig er nok for mitt argument. Som både billigere mobil, og med EDGE som gir milevis høyere hastighet enn GPRS føler jeg at seksern burde være på plass. Men dette er selvfølgelig opp til testeren, og ikke meg.

 

Angående anbefalt-stempelet er det klart at det skal gis til telefoner som gjør det veldig bra. Nå er jeg av den oppfatning av at alle mobiler med karakterene 5 og 6 absolutt er anbefalt, og da fortjener anbefalt merket. Hvis merket betyr noe annet enn hva som står, altså anbefalt, bør det vel stå noe annet.

 

Skjønner at jeg virker kranglete her, men nok en gang, det er ikke formålet mitt overhodet.

 

Takker i hvert fall for svar :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...