Gå til innhold

Åpner 3G-nett neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hrmf, sitter her med utstyret og godt signal men får ikke kobla opp :(

 

synd å høre dem vil kjøre mengdegrenser. veit det var det for testperioden men trodde ikke dem kom til å føre det videre.

 

nåja, kan forstå det siden frekvensvalget gjør at mengden brukere som skal være i samme område før hastigheten går ned er lav...

Lenke til kommentar

Synes det er dårlig ordbruk av Amobil. Dette er ikke et nytt 3G nett. 3G betyr 3. generasjons mobil nett.

Den overføringstypen det er snakk om i artikkelen tar i bruk ny teknologi og kjører i samme frikvens område som det gamle NMT-nettet (mobilnettet før GSM (2G) Med denne nye teknologien kan de ha langt høyer overføringshastigheter og rekkevidde en 3G.

 

3G har dermed ingenting med dette nettet å gjøre annet enn at det er en konkurent til det. Det er dermed helt feil å omtale det som 3G.

Lenke til kommentar

NMT bruker også 3G-teknologi. Se f.eks deres egen hjemmeside:

 

Digital 450 är en variant av 3G anpassad för användning i det frekvensband kring 450 MHz som tidigare använts för NMT450. I dagsläget stöds tal- och datatjänster. Digital 450 baserar sig på en teknik som är en alternativ 3G-standard till UMTS. Digital 450 finns redan i drift i många nätverk, särskilt i östeuropa och asien.

 

Per definisjon går skillet mellom andregenerasjons og tredjegenerasjons mobilteknologi ved overføringshastigheten. Med en hastighet på 300 - 900 Kbps er løsningen til NMT i høyeste grad et skritt fremover fra GPRS (2,5G) og EDGE (2,75G).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er jo nærmest latterlig. Innføre 1 og 2 GB grense pr måned holder ikke! Nå kommer det jo selvfølgelig an på hva man må betale for overforbruk, men gratis blir det jo ikke. Meldte meg på som testpilot for et år siden, men fikk beskjed om at det ikke var dekning her jeg bor, og det er vel egentlig like greit.

 

EDGE fra Netcom holder meg online med 220k samt fri bruk for 500,- i måneden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...