Gå til innhold

Fokus på DDR2 tidlig neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det bestemt, jeg skaffer meg ikke Socket 939 enda, skal klare å vente til neste år før jeg kjøper noe nytt.

 

Skal også bli spennende å se på hvilke ytelseforbedringer dette vil gi.

Amd leder jo allerede foran intel når de gjelder spill og slikt, mon tro om forksjellen blir merkbar etter DDR2.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Nå er jeg litt "lost", så AMD og Intel støtter ikke DDR2 fult per dags dato, er det slik å forstå?

Intel støtter det fullt ut.

AMD støtter det ikke i det hele tatt.

(Det er ingen mellomting)

 

Da var det bestemt, jeg skaffer meg ikke Socket 939 enda, skal klare å vente til neste år før jeg kjøper noe nytt.

 

Skal også bli spennende å se på hvilke ytelseforbedringer dette vil gi.

Jeg har sokkel 939 fra før og satser på at ytelseforskjellen blir så liten at det ikke har noen betydning. Min neste oppgradering blir nok X2 og ikke sokkel M2.

 

Jeg tror ikke DDR2 gir så enormt mye bedre ytelse enn DDR på AMD-systemer. Kanskje rundt 5% ekstra ytelse. Men overklokkingspotensialet kan bli bra. Det blir nok mye lettere å oppnå enorme båndbredder med synkron hastighet på minnet og HT-bussen enn før.

 

Enkelte sier at DDR2-800 neppe blir JEDEC-godkjent om offisiell hastighet på grunn av stabilitetsproblemer, men det tror jeg ikke på. Intel har vist DDR2-800 på offisielle veikart (skal prøve å finne de nå) og da er neppe AMD langt etter. Men det kan hende det blir for et par år siden med Opteron: Først støttes kun en lavere hastighet før full hastighet blir tilgjengelig. (Opteron støttet i sin tid kun DDR-333 PC2700 før den ble oppgradert til DDR-400 PC3200)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...