Gå til innhold

Pioneer VSX-1015 eller ONKYO TX-SR602


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha receiver som primært skal brukes til film. De to som er nevnt i topic er de jeg har funnet frem til. Hvis det skulle bli en av de, hvilken burde jeg velge og hvorfor?

Er det noen som eventuelt har en annen receicer i ca. samme prisklasse de vil fremheve som et bedre kjøp, så gjør gjerne det.

 

Jeg må også ha høytalere. De skal jo da selvfølgelig stå i stil (ytelsesmessig) med receiveren. Er da 5.1 jeg tenker på. Er det noen som har anbefalinger på dette?

Dette blir stående i en kjellerstue der vegger og gulv er av tre, og skal kobles til en HTPC , Audigy 2ZS digitalt. Har begge receiverne digital inngang?

 

Budsjettet er 10-13000.

 

edit: glemte link

Pioneer

Onkyo 602 litt ned på siden.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver og selv ser etter hjemme kinoanlegg, men er bare i planleggingsfasen.

Her har du et par linker.

Yamaha'en vant en test i what hi-fi for september mot bl.a. en Denon og Pio 1015.

Panasonic'en får kjempeomtaler borte i statene hos Avsforum.com

Dette er et par rimelige alternativer.

På høytalerfronten så kanskje disse:

JBL

Dali

eller kanskje

Klipsch settet litt nede på sida, husk at sub'en kommer i tillegg.

 

Disse burde være sånn ca inenfor budsjettet ditt tar jeg ikke helt feil.

Lenke til kommentar

Når man ser KUN på funksjonalitet, ser egentlig Pioneer'en best ut. Den har bl.a. pre-out, slik at du kan koble på skikkelige effektforsterkere senere, hvis du vil. Gjør ting litt mer fleksibelt.

 

Pioneer har visst bedre automatisk oppsett også.

 

Harman AVR-135 er "bare" 6.1, mens de andre er 7.1.

 

Alle disse har plenty med digitale innganger.

 

Rent lydmessig er det vanskelig å si noe uten å ha hørt på alle, og aller helst sammenliknet dem direkte.

Onkyo og Yamaha ser ut til å komme best ut i tester når det gjelder lyd. Onkyo er visst en av de beste på vanlig musikk-gjengivelse.

Lenke til kommentar
Men man må også tenke på lyden da.

Det er jo det som er det viktigste! Og H/K reciverene få jo skryt overalt

5022620[/snapback]

Enig der, lyden er definitivt viktig.

Harman er generelt et trygt kjøp, men man skal være obs på at de har en typisk "rockete" lyd, med mye trøkk i mellombassen og deromkring. Spesielt raffinerte er det dog sjelden man ser nevnt om Harman. Men det er definitvt et smaksspørsmål.

Personlig liker jeg selv bedre den mer balanserte og "korrekte" lyden i Onkyo, men jeg har ikke hørt så altfor mange av Yamaha, Denon og Harman i det siste.

 

Og...det kommer veldig an på hvilke høyttalere man har. Hvis man har veldig effektive og iherdige høyttalere, er det ikke sikkert Harman passer så godt, siden det kan bli for mye av det gode, rett og slett.

 

Man må nesten se over funksjonaliteten på de forskjellige receiverne, og finne ut hva man MÅ ha, og plukke ut noen å teste ut i fra det.

Lenke til kommentar

har jo lest noen tester der pioneer går forran H/K på lyden, ikke alltid de får det til. man burde være litt forsiktig med å være for merkebevisst og heller fokusere på produktet. les tester og forhør deg med folk som har brukererfaringer, samt lytt selv. så finner du nok det beste for deg!

Lenke til kommentar

Foreløpig er det onkyo som ligger i front hos meg.

 

Fra mono.no

 

Onkyo TX-SR602 er kåret til "Årets Flerkanalsreceiver" i Lyd og Bilde og er en perfekt partner til både musikk og hjemmekino. 7 x 120w i Onkyokvalitet og målemikrofon med automatisk kalibrering og romkorreksjon gjør oppsettet av hjemmekinoen til en lek.

 

Lyd og bilde

Onkyo best i test Onkyo TX-SR602 blir testvinner med karakter 10 (av 10 mulige) og er også testens rimeligste receiver i sammenligningstest med fem flerkanalsreceivere i Lyd & Bilde nr 12. TX-SR602 blir sågar avbildet på forsiden av bladet.

 

Konklusjon: "Onkyo TX-SR602E - Glimrende allrounder. På musikk i stereo måtte vi koble frem og tilbake mellom Onkyo og Denon før vi til slutt bestemte oss for at Onkyo var en nanodel av et hårstrå bedre. Den har litt mer kraft i dypbassen, og lydbildet er ørlite dypere. Ellers er lydsignaturen mellom de to veldig lik. Der Onkyo trakk det klart lengste strået, var på filmgjengivelse, hvor receiveren overbeviste med masser av kraft kombinert med en nydelig håndtering av dialoger og filmmusikk. Og snakk om åpent landskap" Mesterlig!"
Lenke til kommentar

I siste DVD och hemmbio vant pioneer vsx-915 suverent over en onkyo til 4-5k (husker ikke hva den heter). Regner med at dette smitter over på de høyere prisklassene (egentlig er det vel omvendt da men :p ), pioneer har "verdens beste autosetup" og jeg har forstått det slik at pioneeren helt klart er mest brukervenlig, samtidig som den har bra lyd.... Men det er jo smak og behag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...