Gå til innhold

Proskjekt ku-skjit (Q-tec) 15.10.05


Anbefalte innlegg

Jeg har gått løst på et Q-tec kabinett til 500 kr :hmm: . Det er ikke mitt, det er en kompis sitt :!:

 

Det føste vi gjorde var å se om jeg hadde noe som var brukbart liggende :D og jeg fant 1 stk atomic grill (80mm) og 1 stk vifte (80mm) av ukjent type, den lagde at jæ***** bråk. da fant jeg frem en saks og et veldig litte skrujærn og modet vifta til 7v. Da ble det veldig stille :thumbup:

 

Neste dag fikk jeg lånt meg en 78mm hullbor (beregnet til jern :D ).

 

Når jeg kom hjem var det å vå bort den stygge grill saken som var på fra før, hmmmm det var lett. Det var bare å bore et hul :D og bore nye hull til skruene, de som var fra før passet ikke :cry:

 

Slik var det :mad: . (buhu, klarte å ta bildet på feil side :cry: )

P1010066.jpg

 

Slik ble det :w00t: :

P1010071.jpg

 

P1010073.jpg

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste dag dro jeg på Bodø Glass og Ramme, Der fikk jeg litt over 1 m2 med plexi og lexan i flere varianter. Fikk alt gratis, greie folk.

 

Da jeg kom hjem, eller da mamma kom hjemm med plexi'en og lexa'en som lå i bilen :mad: hun kom ikke før kl 22 :no: . Jeg brukte hvist den tiden på å skjære ut hullene i mens :D

 

Bilder av verktøy vi brukte, jeg og en kompis:

P1010074.jpg

 

Under proses: (buhu :cry: da vi gikk tom for strøm så fant vi en elektrisk drill med ledning :D . litt vel mange omdreininger på den ja :hrm: , og da utvidet hullet se i midten og hullet rundt :ermm: . Det ordnet jeg med å bare skjære ut resten av hullet med dremel)

P1010075.jpg

 

Slik ble hullene etter de var skjært ut :

P1010076.jpg

 

Så limte vi lexan fast med epoxy:

P1010077.jpg

 

Slik ble resultatet for i dag :D :

P1010080.jpg

 

I morra så blir det et nytt vindu :D har jo litt ekstra lexan liggende :love: , det blir på side av 3.25 og 5.25 brønnene, kablene må jo vises.

Til uka så blir der bestilt 2 stk Uv katoder (30cm), en 80mm vifte med blå leds pluss en grill, 1 stk 120mm vifte med røde leds (uten grill, skal være i bakkant), 1 stk rød UV S-ATA kabel og 1 stk rød UV ATA 133 kabel

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
du "fikser" q-tec ,du er flink, dette burde vel ikke være mulig, :thumbup:

5008137[/snapback]

Takk, takk :blush:

5008150[/snapback]

 

oppå toweret, har planer om det sjølv eller lage 4ruter på sidedøra med plexi

5013663[/snapback]

Skal se, han og pc'en dro avgårde i dag.

Han kommer sikkert oppover til jula, å da blir det flere vinduer og vifter.

 

Her er en liste over ting som er bestilt

lars-andreshg.jpg

Lenke til kommentar
Er en idè å fikse kantene ordentlig.. File de litt å gå over med dremel etterpå!

5018211[/snapback]

Hmmm lit for sent, men han skulle legge noe sort gugge i mellom slik at det skulle ble litt bedre ;) skal laste opp bilder når har blir ferdig ;)

 

Greit dette, men du har fucka litt nedenfor håndtaket!

5018231[/snapback]

Vet, ble litt fucka pga av vifta men ellers ok :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er en idè å fikse kantene ordentlig.. File de litt å gå over med dremel etterpå!

5018211[/snapback]

Hmmm lit for sent, men han skulle legge noe sort gugge i mellom slik at det skulle ble litt bedre ;) skal laste opp bilder når har blir ferdig ;)

 

Greit dette, men du har fucka litt nedenfor håndtaket!

5018231[/snapback]

Vet, ble litt fucka pga av vifta men ellers ok :D

5018465[/snapback]

 

Jeg syns jeg så FUBAR der? er dette i såfall samme som Fubar på Battlefield.no?

Lenke til kommentar
Er en idè å fikse kantene ordentlig.. File de litt å gå over med dremel etterpå!

5018211[/snapback]

Hmmm lit for sent, men han skulle legge noe sort gugge i mellom slik at det skulle ble litt bedre ;) skal laste opp bilder når har blir ferdig ;)

 

Greit dette, men du har fucka litt nedenfor håndtaket!

5018231[/snapback]

Vet, ble litt fucka pga av vifta men ellers ok :D

5018465[/snapback]

 

Jeg syns jeg så FUBAR der? er dette i såfall samme som Fubar på Battlefield.no?

5063868[/snapback]

Fubar på fettnerd.org ;)

 

Han spiller ikke bf2 online ;)

Lenke til kommentar
Er en idè å fikse kantene ordentlig.. File de litt å gå over med dremel etterpå!

5018211[/snapback]

Hmmm lit for sent, men han skulle legge noe sort gugge i mellom slik at det skulle ble litt bedre ;) skal laste opp bilder når har blir ferdig ;)

 

Greit dette, men du har fucka litt nedenfor håndtaket!

5018231[/snapback]

Vet, ble litt fucka pga av vifta men ellers ok :D

5018465[/snapback]

 

Jeg syns jeg så FUBAR der? er dette i såfall samme som Fubar på Battlefield.no?

5063868[/snapback]

Fubar på fettnerd.org ;)

 

Han spiller ikke bf2 online ;)

5063970[/snapback]

 

Haha fettnerd.org faktisk :dribble:

Lenke til kommentar

Tar bare å spør om en liten ting her jeg, ser ut som flere som er innom tråden her, og andre tråder på worklogs har peil:-)

 

Tenkte jeg skulle farge kabinettet, helst med spraylakk(?). Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg litt om forskjellig? F.eks hva jeg må gjøre, bør jeg bruke grunning, hva slags spray bør jeg bruke? Gjerne kom med gode tips:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...