Gå til innhold

NoiseControl NoVibes


Anbefalte innlegg

Støydemping er et hot tema for tiden. Noise Control har skjønt dette og lansert en rekke løsninger for å støydempe PC'en din. En av disse er NoVibes harddiskrammer. Mens andre produsenter tilbyr løsninger der harddisken blir kapslet inn for å dempe støyen har Noise Control tenkt i en annen retning.

 

Testen finner du her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan spare mye penger her, om man ikke setter så store krav til utsende, og har et kabinett med fritthengende 3toms brønner.

 

Jeg har rett og slett brukt en gammel sykkelslange og hengt opp mine to drev i den. Ved å stikke hull og skrue fast slangene til hdd har jeg laget en sikker montering som effektivt demper vibrasjons-støy. Ulempen er at man må ta ut hdd'ene ved lengre transport slik at de ikke henger og slår.

 

NC sine rammer fungerer sikkert bra, men de koster mye og tar opp en 5toms brønn for hver hdd. Som pluss er de sikkrere ved transport og penere.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-27 15:00, Dargar skrev:

Man kan spare mye penger her, om man ikke setter så store krav til utsende, og har et kabinett med fritthengende 3toms brønner.


Jeg har rett og slett brukt en gammel sykkelslange og hengt opp mine to drev i den. Ved å stikke hull og skrue fast slangene til hdd har jeg laget en sikker montering som effektivt demper vibrasjons-støy.



 

Hmm, interessant. Hvor mye beveger de seg hvis du dunker borti kabinettet? Bilder?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-27 15:00, Dargar skrev:

Man kan spare mye penger her, om man ikke setter så store krav til utsende, og har et kabinett med fritthengende 3toms brønner.


Jeg har rett og slett brukt en gammel sykkelslange og hengt opp mine to drev i den. Ved å stikke hull og skrue fast slangene til hdd har jeg laget en sikker montering som effektivt demper vibrasjons-støy. Ulempen er at man må ta ut hdd'ene ved lengre transport slik at de ikke henger og slår.


NC sine rammer fungerer sikkert bra, men de koster mye og tar opp en 5toms brønn for hver hdd. Som pluss er de sikkrere ved transport og penere.




 

 

Det er da ikke noe problem, det er jo bare å feste diskene til sidene + framme og bak. Blir stødig nokk det.

Lenke til kommentar

Holder på med en helsikes case mod, og vil kanskje legge ved noen bilder i den anledning.. Nå ser det ikke særlig bra ut.. bare 2 hdd'er som henger (nesten) vertikalt, festet med en lang og bred strimmel sykkelslange. Slangen er festet til begge sider av hdd'ene med standard skruver, og de andre endene av slangene er tred igjenom noen horisontale spalter der man vanligvis skruver fast drevene. For å unngå at de glir ut, har jeg "spiddet" dem med en bit q-tip (med bortklipte bomullsender). -Det finnes nok bedre og mer elegante måter, men det funker for meg og kosta ingen ting siden slangen kom fra en punktert sykkel som behøvde ny slange.. (Man kan sikkert få slike på nærmeste sykkel shop, puffa alltså.)

 

Er foresten ikke sikker på om det er dekkende med case mod... mer som case mod + case addon....

 

Anntar man ganske lett kan stabilisere diskene, har ikke orka gjøre mer enn å henge dem opp.

 

Mulig at 200 * ant. disker ikke er så mye penger, men 1 * 45 for en helt ny sykkelslange som rekker til ihvertfall 8 hdd'er er mindre... :smile:

Lenke til kommentar

Leste en artikkel på overklokking.dk ang demping av vibrasoner fra harddisk.

Der hadde typa spent noen gummi stropper av noe slag mellom de hullene man finner i sidene på 5" brønnen i de fleste kabinetter. Han krysset stroppene så det

var bare og "stappe" inn harddisken i mellom.

På den måten blir det jo mer stabilt hvis man skal flytte på kabinettet sitt.

Skal jeg ha når jeg får tid :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...