Gå til innhold

Å lure folk til å kjøpe kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Man kan kanskje gjette på at det var godt å få lettet det der av brystet? Men ja, det er gode poenger du har der. Det er bare så synd at det ikke hjelper. Jeg har selv jobbet i fotobutikk en stund og sett det vi presenteres for der. Mye rart ute og gikk. Og jeg sluttet for et halvt år siden. Ser ikke ut som ting har forbedret seg der. Og det kommer det nok ikke til å gjøre heller, selv om du gjør et forsøk på å oppnå forskjeller...

 

Godt initativ i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Bra artikkel! Kjøpte meg et digitalkamera for en måneds tid tilbake, etter å ha lest gjennom utallige slike pressemeldinger. Satt og småhumret litt et par ganger.. Nei, her går vi rett på specs, og leser helst grundige tester!

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har noe konkret ønske om å ta fotoindustrien i forsvar, men…

 

At produsentene skriver det ”samme om dyre modeller som om billige modeller” betyr ikke at omtalen skal forstås løsrevet fra hvilke type kamera det er tale om. Den mindre størrelsen kompaktkamera har sammenlignet med for eksempel SRL, går selvsagt på bekostning på bildekvaliteten og innstillingesmuligheter. Imidlertid blir det ikke feil å karakterisere bildekvaliteten på p&s kamera som ”super” i relasjon til kompaktkamera… Det hele beror på hva en sammenligner med(og omtale av p&s kamera må jo forutsettes sammenlignet med andre p&s kamera).

 

Har selv merket meg at ” produsenten av diverse utstyr smører så tjukt på”. Men jeg kan ikke se noe tvilsomt med dette, i og med at det nettopp er ”tjukt” på. Enhver oppegående person forstår at produsenten overdriver, og da gjør det heller ikke noe. Dette er også årsaken til at slik overdrivelse er godtatt innenfor den norske kjøpsretten.

 

At slike overdrivelser også fremstår i forbindelse med ”speilreflekskameraer” gjør dem enda mindre tvilsomme. På den annen side kan det ikke stikkes under en stol at svært mange kjøpere av D/SLR kamera (dessverre) har liten peiling – og kanskje burde kjøpt et mindre avansert kamera – enn å fulgt dagens mote…

 

Men jo da Faarlund – poenget er tatt, hilsen en hobby fotograf

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis dere hadde jobbet i mainstream butikk så skjønner dere kanskje noen ganger hvorfor gode 'marketing' mennesker får bra betalt. Noen ting slår hull i hodet på folk og de kommer gående ut som en gjeng zombier; skrikene "7mpx; må haaa".

 

Spesielt våre nye landsmenn er utrolig påvirket av dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...