Gå til innhold

Er du e-postavhengig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men dette er jo ikke noe særere enn at folk sjekker mobiltelefonen for meldinger før frokost. Bruker man internettkommunikasjon som en viktig kommunikasjonskilde blir det også til at den sjekkes før man planlegger dagen. Nå venter jeg riktignok selv til jeg kommer jobben, men der er det første jeg gjør nettopp å sjekke eposten min, pluss et par forumsider for venner og bekjente.

Lenke til kommentar

avhengig av e-post? jeg?

 

- 75% av all kommunikasjon eg har med mine kunder, går via e-post.

på grunn av mine kunder har eg en jobb, og siden eg har en jobb har eg lønn.

- 50% av uken blir planlagt via e-post/exchange. resten blir planlagt deretter. for

min del er det å sjekke kalenderen minst like viktig som å sjekke e-post da flere

kollegaer har tilgang til å legge til nye avtaler.

- 80% av alle salg gjør eg gjennom e-post. kunde -> salg -> jobb -> lønn.

- 60% av mine regninger kommer som en kopi på e-post.

- 99% av all hw-forum varsling kommer på e-post ;)

 

men eg vil ikke kalle meg e-post avhengig fordi...

 

- alle som endrer kallenderen min gjør det innen kl 23:59 dagen før

- rundtom kl 6 sjekker kontormaskinen min tidligste avtale, og sørger for at

eg blir vekket ca 60+ minutter før dette(60 minutt + kjøring) -> hjemmeautomasjon

- e-post fra kollegaer og de viktigste kunder blir lest opp til meg mens eg er på badet

- i løpet av dagen kjører outlook i bakgrunnen(på kontoret), da vil eg bli varslet når eg får en e-post(reklame blir fjernet først)

- er eg ute på farten har eg min pda med. den sjekker på dagtid e-posten min for meg ca hver halvtime når den har kontakt med nettverk(wlan/blåtann) og hver time over gprs dersom det er eneste mulighet. den varsler meg om e-post merket med høy prioritering.

- eg sjekker selv e-posten min ca i lunsjen, og rett før eg går hjem. bare for å få med meg uviktige ting og ting som har "falt mellom to stoler".

- vel hjemme sjekker pda'en eposten hver time.

- rutine med automatisk sjekk av avtaler gjenntas.

 

eg sjekker med andre ord bare eposten min to ganger til dagen selv, kanskje tre. men eg er høyst avhengig av at den er der. noen andre som har det slik? :w00t:

 

nb: prosentene i første del er høyst omtrentlige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...