Gå til innhold

Omtale av Polarium (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det blir ALLE er vel tvilsomt, men det har blitt en del lanseringstitler etter hvert :)

 

DS-spillene ligger vel typisk på 399,- i butikkene, med enkelte nettbutikker som selger dem rimeligere (Play.com har f.eks. Polarium til £17.99). Om det er verdt pengene må den enkelte vurdere - spillene er i hvert fall langt bedre enn monokrom Tetris vi kjøpte for like mye penger for ti år siden ;)

Lenke til kommentar
[iC' date=29/03/2005 : 17:06] Skal dere komme med omtaler av ALLE DS-spillene som spyttes ut eller? :ohmy:

 

Et tilsynelatende dumt, men nødvendig spørsmål: Hvor mye koster slike DS-spill? Er disse simpelt laget (men sikkert morsomme) spillene virkelig verd å kjøpe?

Nintendo DS er den første spillplattformen fra en større aktør siden 2002, og en av de mest nyskapende plattformene vi har sett på en god stund. Det bør derfor være opplagt hvorfor vi ønsker å omtale DS-spill her på Gamer.no.

 

Jeg må si jeg blir litt forfjetret av spørsmålet, egentlig. Hvordan ville du reagert om jeg spurte: "Er PC-spill virkelig verdt å kjøpe?"

 

Hvis du ønsker håndholdt moro, så er flere av DS-titlene naturligvis verdt å kjøpe. Super Mario 64 DS er f.eks. det beste håndholdte plattformspillet jeg noensinne har vært borti, og det sier en del.

Lenke til kommentar
[iC,29/03/2005 : 17:06] Skal dere komme med omtaler av ALLE DS-spillene som spyttes ut eller? :ohmy:

 

Et tilsynelatende dumt, men nødvendig spørsmål: Hvor mye koster slike DS-spill? Er disse simpelt laget (men sikkert morsomme) spillene virkelig verd å kjøpe?

Nintendo DS er den første spillplattformen fra en større aktør siden 2002, og en av de mest nyskapende plattformene vi har sett på en god stund. Det bør derfor være opplagt hvorfor vi ønsker å omtale DS-spill her på Gamer.no.

 

Jeg må si jeg blir litt forfjetret av spørsmålet, egentlig. Hvordan ville du reagert om jeg spurte: "Er PC-spill virkelig verdt å kjøpe?"

 

Hvis du ønsker håndholdt moro, så er flere av DS-titlene naturligvis verdt å kjøpe. Super Mario 64 DS er f.eks. det beste håndholdte plattformspillet jeg noensinne har vært borti, og det sier en del.

Joda, jeg skjønner at du blir litt "forbanna", men jeg bare lurte på, siden Gameboy har forferdelig mange (ofte dårlige) spill, som alle koster mellom 400 og 600kr, samtidig som at de ofte er vanskelige, korte, og lite interessante å spille (repeterende og kjedelige).

Og siden dere lager omtaler av alle disse spillene, og de får en meget god kritikk, så blir jo folk nesten "presset" til å kjøpe dem alle sammen.

Hvor mange timer moro er det egentlig med et slikt DS spill? Varer de lenge før man har gått igjennom dem (av de spillene som har ei handling)? Er det noen gjenspillsverdi?

Lenke til kommentar
[iC,31/03/2005 : 14:00] Joda, jeg skjønner at du blir litt "forbanna", men jeg bare lurte på, siden Gameboy har forferdelig mange (ofte dårlige) spill, som alle koster mellom 400 og 600kr, samtidig som at de ofte er vanskelige, korte, og lite interessante å spille (repeterende og kjedelige).

For en forferdelig tåpelig uttalelse. Det finnes fryktelig mange gode, dype og givende spill til Game Boy, f.eks. Advance Wars 1&2, Golden Sun, Final Fantasy Tactics, Wario Ware, Zelda: Minish Cap, Boktai, Castlevania, Metroid, Pokémon Pinball, Fire Emblem og mange mange fler. Jeg spiller spill på alle plattformer, og pendler også endel med tog, og kan med hånden på hjertet si at flere av de beste spillopplevelsene jeg har hatt de siste årene har jeg fått fra Game Boy-spill.

 

Har du prøvd noen av disse spillene, eller uttaler du deg bare basert på å se på lillebroren til kompisen din spille Game Boy i et minutt? Å si at Game Boy-spill ofte er vanskelige, korte og lite interessante å spille høres veldig lite gjennomtenkt ut, og ikke noe en person som faktisk har spilt en del på Game Boy ville fått seg til å si.

 

Hvor mange timer moro er det egentlig med et slikt DS spill? Varer de lenge før man har gått igjennom dem (av de spillene som har ei handling)? Er det noen gjenspillsverdi?

 

Står ikke dette beskrevet i omtalene? Et spill som Polaris kan ha uendelig gjenspillverdi om du faller for konseptet. Jeg spiller f.eks. Tetris av og til fortsatt, til tross for at jeg har spilt det i over 15 år.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

For øvrig kan jeg legge til at håndholdte spill vurderes ut fra samme kriterier som andre spill - altså er spørsmålet om spillet er morsomt å spille, men også spørsmålet om det er en solid pakke, noe du vil vende tilbake til, spille over lengre tid, noe du kunne tenke deg å betale fullpris for osv., naturligvis relevant. Igjen, for Super Mario 64 DS sitt vedkommende, så snakker vi om en varighet på godt over tyve timer, så verdien av pakken er ikke nødvendigvis noe problem bare fordi spillet er håndholdt (Og det finnes en rekke eksempler på god varighet på GBA også).

 

Og er det et problem, så sier vi naturligvis i fra. Spider-Man 2, f.eks., som jeg nylig omtalte, varer ikke veldig lenge, og mangler flerspillermuligheter. Slikt trekker naturligvis ned.

 

Poenget er altså: håndholdte spill vil vurderes etter like strenge kriterier som alle andre spill, selv om grafisk og lydmessig teknisk kvalitet må bedømmes ut fra hva som er teknisk mulig på plattformen.

 

Kanskje du burde kikke litt nærmere på DS-sakene våre? The Urbz og Robots har begge fått 2 av 10, og Pokemon Dash og Mr Driller 3 av 10. Vi godtar ikke hva som helst, og en syver eller en åtter hos oss er fortsatt ment å være en kvalitetsgaranti. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...