Gå til innhold

Vidars BayBus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur jeg fant en feil:

 

Jeg startet med å tegne +12V inn. Denne skal gå til av/på - knappen. Fra av/på skal det gå en leder fram til alle bryterne. Så skal alle bryterne kobles til jord (-12V).

 

Det jeg reiner med vidar mener er at de skal kobles til de svarte ledningene. Begge de svarte ledningene på 4pin kontakten er 0V. Kombler dem man på -12V så blir det 24V og det er ikke ønskelig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-27 17:13, yummy skrev:

Bøgge bakken har 100% rett! Skal gi Lars beskjed, så ordner han det. Det er vel lov å skrive feil når man har jobba ut i de små timer? :smile:


Da er den feilen fikset. Skikkelig godt gjort av meg å overse den når jeg så over før publisering. Hjernen la seg nok til å sove før kroppen :razz:

Lenke til kommentar

Et lite tips:

 

Når det gjelder produksjon av printkort kan man kjøpe;

 

- kort med heldekkende kobber på den ene siden

- en spesiell tusj for å tegne på platen

- syre for etsing av printkort

 

Så tegner man det mønsteret man ønsker direkte på platen med tusjen og legger det i syrebadet. Etter en liten times tid er all kobber etset bort (bortsett fra det som er under tusjen), platen kan skylles og er klar til bruk.

 

Dette kan være både raskere og rimeligere enn å frese kortet. Heller ikke alle har tilgang til det utstyret som kreves.

Lenke til kommentar

"Erstatt motstandene for viftene med rheostater. Så kan du fininnstille viftene til å gå på optimalt støy / temperaturforhold, men samtidig kunne skru på full guffe ved behov uten å miste innstillingen på rheostatene." under ideer til andre løsninger....

 

bytt ut motstandene "r2"

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 09:07, Kølla skrev:

"Erstatt motstandene for viftene med rheostater. Så kan du fininnstille viftene til å gå på optimalt støy / temperaturforhold, men samtidig kunne skru på full guffe ved behov uten å miste innstillingen på rheostatene." under ideer til andre løsninger....


bytt ut motstandene "r2"


 

ahh... lese _litt_ fort over det ja :smile: takker

Lenke til kommentar

Anbefaler å gjøre jobben mest mulig selv! Det er skikkelig morro å gjøre det, og du får noe custom som ingen andre har - fordi du laget det _selv_!

 

Og husk: du kan lett utvide til flere "kanaler", legge til eller fjerne features, osv. Alt i alt en kjekk vei inn i elektronikkens verden. Det neste prosjektet blir kanskje løpelys. Jeg har en svær fanduct i fronten, og den kan se rå ut med LED's montert slik at du får en effekt som ser ut som om lysene springer innover i kabinettet. Idéene er mange, lommeboka er slunken. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 08:06, Dan Hansen skrev:

Et lite tips:


Når det gjelder produksjon av printkort kan man kjøpe;


- kort med heldekkende kobber på den ene siden

- en spesiell tusj for å tegne på platen

- syre for etsing av printkort


Så tegner man det mønsteret man ønsker direkte på platen med tusjen og legger det i syrebadet. Etter en liten times tid er all kobber etset bort (bortsett fra det som er under tusjen), platen kan skylles og er klar til bruk.



 

Noen tips på hvor man får tak i dette på en kjapp og enkel måte?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 19:15, Rampage^ skrev:

Quote:


Den 2002-06-28 08:06, Dan Hansen skrev:

Et lite tips:


Når det gjelder produksjon av printkort kan man kjøpe;


- kort med heldekkende kobber på den ene siden

- en spesiell tusj for å tegne på platen

- syre for etsing av printkort


Så tegner man det mønsteret man ønsker direkte på platen med tusjen og legger det i syrebadet. Etter en liten times tid er all kobber etset bort (bortsett fra det som er under tusjen), platen kan skylles og er klar til bruk.



 

Noen tips på hvor man får tak i dette på en kjapp og enkel måte?

 

Sjekk på

http://www.clasohlson.no

http://www.bilteama.no

http://www.elfa.se/no

 

Jeg mener å huske jeg så et sett hos clasohlson for ei stund siden men de kunne ha vært bilteama.

Syntes det er rart om elfa ikke har slikt!!

Lenke til kommentar

For de som ikke gidder/har muligheten til å etse kort så går det fint å bruke experimentkort

Disse får man kjøpt hos Elfa.

Ganske greie å bruke.

Det er kretskort med ferdige kobberbaner og hull til komponenter

Man kapper banene slik at man ikke får kortslutninger og legger in strapper der man ønsker ekstra forbindelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...