Gå til innhold

Røper planer for kommende 10 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere.

 

Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind.

Lenke til kommentar
Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere.

 

Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind.

Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk

 

AtW

Lenke til kommentar
Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere.

 

Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind.

Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk

 

AtW

Det brer seg relativt kjapt i de store nettene, men et er lite som tyder på at du skal få kjøpt en ATM svitsj til noen hundrelapper de neste par tre åra. Det er også mye emulering i sving og heller lite native ATM ende til ende kommunikasjon. Vet ikke om det egentlig er noe stort problem, men det er en del funksjonalitet i ATM som ville vært fint for mange moderne nettjenester bl.a multicast til video og MMORPG osv. Jeg tror ikke multicast lar seg emulere veldig godt. Kanskje det blir forbedringer ved overgang til IPv6

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på oppgraderinger til Intel platformene kan det nevnes at IBM også har gjort sitt:

 

http://www.techworld.com/opsys/features/in...?featureid=1204

 

Nye 4-way servere som benytter Xeon MP uten L3 cache og setter nye rekorder

 

"Q: What will the customer see in terms of performance?

A: We used our portfolio of benchmarks that simulate multiple types of workloads and in the real world commercial apps nothing comes close, we use TPCC, TPC App, SAP, SPEC, Oracle and others."

Endret av Mr Anders
Lenke til kommentar
Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere.

 

Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind.

Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk

 

AtW

Det brer seg relativt kjapt i de store nettene, men et er lite som tyder på at du skal få kjøpt en ATM svitsj til noen hundrelapper de neste par tre åra. Det er også mye emulering i sving og heller lite native ATM ende til ende kommunikasjon. Vet ikke om det egentlig er noe stort problem, men det er en del funksjonalitet i ATM som ville vært fint for mange moderne nettjenester bl.a multicast til video og MMORPG osv. Jeg tror ikke multicast lar seg emulere veldig godt. Kanskje det blir forbedringer ved overgang til IPv6

Ipv4 støtter vel multicast gjør det ikke? Hovedproblemet er vel at endel hardware ikke gjør de. Men det blir vel som du sier, antakelig mye bedre implemnetert når ipv6 kommer. (noe jeg håper det gjør snart, snakker om å være trege *sukk*)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...