Mange spørsmål og tips. Skal se om hukommelsen strekker til :wink:
Evilelvis:
Jupp fant fram til det stoffet. Men det er ganske dyrt. Finnes forresten en annen løsning. Men funker dårlig i vertikale områder... Boulder Buster heter det. (søk på google)Man fyller vann i et hull, og setter et apparat på toppen med en kruttladning (patron) det sender sjokkbølger i vannet som for fellet til og sprekke. Smart!
http://www.utleiepro...teinsprengeren/
Toreae:
Hørtes interessant ut. Skal skjekke det ut. Jeg så på en hjemmeside til et lensmannskontor, og under "gjøremål" så sto det eksamen i sprengningsertifikat klasse C. Men det sto også noe om godkjenning av engangs tilatelse. Mulig det ligger noe der :smile:
Mr. Hassan:
Hadde planlagt og lage meg en fjellhall! Eller eh..fjellhall blir det vel ikke. Det blir vel heller et fjellkott :razz: Jeg har ypperlige forhold i hagen. Ganske bratt jordvoll, som ligger forran fast fjell.
Regner med det er en dags graving først, før man kan begynne og borre. Så kan man ta en liten salve når man gidder. Og trille bort noen trillbårlass med stein. Det blir skikkelig hobbyprosjekt altså! Så lager jeg bare et så stort rom jeg gidder. Etterpå så må det slammes, og behandles for evt vannlekasjer. Nå har jeg et enestående datarom

Slenger inn ekstra bekvemeligheter som TV, DVD osv osv. Fint i sommervarmen. The place to be!
Fagfolk vurderer jeg ikke engang. Alt for dyrt. Har bestilt bok med alt jeg trenger og vite om sprenging, sikring, geologi osv osv. Selvgjort er velgjort
Jarlew:
Jada, disse fagfolkene har jeg aldri hadd tro på. Som regel gjør jeg en mye bedre jobb selv... Og ja, jeg er forsiktig. Veldig forsiktig! Det har betalt seg i _null uhell_ så langt, med alle mulige prosjekter man har holdt på med :smile: