Gå til innhold

Farligst for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, gi aldri mobiltelefon til små barn!

Kun mennesker med ferdigutviklet kranie burde ha telefon.

Grensa går vel på ca 11 år, da...

 

Jeg fikk min første telefon like før jeg fylte tolv og jeg har ikke blitt noe dummere på to år! Tvert i mot.

Mens folk jeg kjenner har hatt avanserte telefoner siden de gikk i barnehagen og de er ikke folk jeg skryter av å kjenne.

 

Det følger med et visst ansvar med en mobiltelefon. Ikke gi mobiltelefoner til de som ikke har ansvar! Det skader både dem og deres omgivelser.

Lenke til kommentar

Når du er 10-11 år skal mor di ryngje vennene dine :p

 

At 8-åringer surrer rundt med mobiltelefoner er litt tull synest eg. Greit at det gir ein større sikkerhet for foreldra å kunne få tak i det (sett at dei i det heile tatt klarer å bruke mobilen), men det er for tidlig.

Lenke til kommentar

Njæ....

Kanskje vi heller burde måle etter IQ.

Den har jo noe å si for ansvaret man takler.

 

Jeg fikk mob da jeg gikk i 6. klasse tror jeg. Ellers var det 7., hmmm, jaja...

Da hadde jeg målt IQen min til 105 + at jeg er tvilling og har bevist at jeg takler større ansvar og er flinkere til å være leder(bevist av svenske forskere).

Nå går jeg i åttende og har en IQ på 111. Har klart å vedlikeholde min gamle mobiltelefon, og har planer om å kjøpe ny.

Har ikke tatt skade av det.

Tror foreldrene vet best når barna skal ha telefon.

Naive foreldre gir barna for avanserte telefoner.

Har hørt masse historier om små seksåringer som har fått ødelagt dyre telefoner ved å kaste dem, miste dem, ta dem med ut i sandkassa/regnet og ta dem med i badekaret.

Tror mamma og pappa gjorde det rette med meg. Jeg var en dum småunge ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...