Gå til innhold

Fra WiFi til HiFi med Terratec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg bare spørre for å se om jeg har snerk eller ikke:

 

1. Kan man sette opp slik at lyden som kommer fra min bærbare blir spilt på stereo'n? Er det kun spesielle filer som legges i et eller annet media library i medfølgende programvare, eller kan den settes opp som en slags trådløs høyttaler, slik at den også spiller lyd fra spill?

 

2. Det med internett radio, vil det si at denne burken kan kobles rett til bredbåndsboksen, og så kan man høre på internettradio på bærbare i samme nett?

Lenke til kommentar

Denne er jo bare helt GENIAL da, har selv tenkt paa en slik sot-dings i lang stund. plassere en i stua, en i kjokkenet og en paa soverommet.

 

JEg gaar utifra at maskinen man streamer ifra maa ha litt kapasitet hvis man skal streame fra flere lokaksjoner samtidig med forskjellig musikk.

 

Har ikke sjekket ut mere ang denne, men er det noen som vet hvilke formater den stotter, er det propitere formater eller er det wva,ogg,mp3 osv? For min del bruker jeg bare mp3 av gammel vane.

 

For vel lage min egen house-channel. forresten, ble det nevnt noe om at den kan streame direkte fra internett? F.eks Digitally Imported (www.di.fm). Den skal jeg kjope tror jeg :-D

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
La meg bare spørre for å se om jeg har snerk eller ikke:

 

1. Kan man sette opp slik at lyden som kommer fra min bærbare blir spilt på stereo'n? Er det kun spesielle filer som legges i et eller annet media library i medfølgende programvare, eller kan den settes opp som en slags trådløs høyttaler, slik at den også spiller lyd fra spill?

 

2. Det med internett radio, vil det si at denne burken kan kobles rett til bredbåndsboksen, og så kan man høre på internettradio på bærbare i samme nett?

fra artikkel.

I tillegg til å streame hele MP3-samlingen til stereoanlegget og alle andre punkter med minijack-"inntak" i 100 meters omkrets, fungerer også Terratecs NOXON Audio som en frittstående Internett-radio.

 

Dermed kan den streame lyd fra nettet uten å gå veien om PC-en, som sammen med det trådløse grensesnittet nesten gjør den til en vaskeekte radiomottaker

[/qoute]

 

etter det jeg kan forstå av den teksten der så kan boksen koble seg opp på nettradioer uten behov for en pc, dsv at den henter data'ene selv direkte via adsl/kabel-modemet.

 

angående å få den boksen til å spille av alle lyder som maskinen din produserer.. det kan være mulig vil jeg tro. uten å ha satt meg inn i hvordan boksen fungerer så kan du i teorien kjøre winamp med shoutcast satt til å hente lyden fra 'Stereo Mix' på opptak og da vil shoutcast encode og streame all lyd som blir produsert på maskinen. iogmed det ble snakket om MP3'er i artikkelen så anntar jeg at den kan spille av mp3 streamer og da er det forsåvidt bare å instruere boksen til å hente lyd ifra shoutcast-serveren på lokalnettet isteden for internettet. Bemerk, shoutcast er treg, og du vil oppleve (tildels mye) lagg i lyden ved å bruke en sånn metode.

Lenke til kommentar

er jo ikke noe kjempenyhet akkurat.. apple sin airport greie har jo lenge kunne spilt mp3er trådløst.. menmen.. er greit å ha.. kanskje jeg da hadde sluppet jordings-sløyfe-feilen jeg til vanlig får ved å koble pcen til stereoen så lenge kabel-tv er plugget i..

 

edit: jeg skjønte ikke helt hvordan den virker ut i fra artikkelen...

må du ha et aksesspunkt med den? Konfigureres den til å virke mot EN maksin, eller kan den spille musikk fra alle maskinene mine i mitt nettverk? Må hver enkelt maksin koble seg opp "direkte", altså med trådløst kort, eller kan det gå gjennom et aksesspunkt slik at jeg slipper å sette i et trådløst kort i min stasjonære maskin?

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Jeg synes det er dårlig lyd på Apple airport greia.. (desuten blir signalet behandlet for mye til at det blir aktuelt å sette den på "kremhøyttallerne"

 

Denne boksen kjører DIGITAL signal over nettet (trådlødløst?) og gjør dekodingen selv..

 

 

Jeg MÅÅÅÅ bare ha en slik boks ...

Lenke til kommentar
Jeg synes det er dårlig lyd på Apple airport greia.. (desuten blir signalet behandlet for mye til at det blir aktuelt å sette den på "kremhøyttallerne"

 

Denne boksen kjører DIGITAL signal over nettet (trådlødløst?) og gjør dekodingen selv..

 

Jeg MÅÅÅÅ bare ha en slik boks ...

Så du insinuerer at Airport Express ikke kjører digitalt? Hvis du ripper musikken med Apple Lossless Codec og bruker en ekstern DAC vil Airport Express banke denne dingsen ned i støvlene.

 

Den intrergrerte DACen på slike ting holder vel uansett ikke mål for noen "kremhøyttalere" er jeg redd. Skal du ha skikkelig anlegg får du bygge det fra grunnen av med kvalitets komponenter, kort signalvei og uten PC!

Lenke til kommentar

Broadcasts on 7 different stations 106.9MHz to 107.9Mhz in 0.2Mhz steps

 

mhh.. der var vel grunnen til at post & teletilsynet ikke vil tillate den saken blir brukt her tillands ;)

 

meeen.. det hadde vært tøft med en sånn sak, bare slå på radioen og vips så har man lyden fra datamaskinen. viss man kjenner noen i utlandet hvor den saken er tillatt så kan man nå få de til å kjøpe den, pakke den om og sende den til deg som en vanlig gavepakke på under 200,- og gamble på at tollen ikke stopper pakken.. :devil:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kjøpte en slik og satte den opp i helga. Heldigvis fikk jeg tilfeldigvis besøk av en IT-ingeniør, for oppsettet var ikke bare enkelt (for en novise...). Internettradioen fungerte umiddelbart, men PCen fikk jeg ikke kontakt med. Jeg satte den opp via accesspunkt (router), og dette fungerte forsåvidt greit. Problemet viste seg å være Windows XP SP 2/ Firewall. Et problem vi ikke kom rundt. Måtte derfor disable denne og installere en annen brannmur. Kunne likevel tenke meg å få det til med Windows Firewallen. Er det noen som kan hjelpe meg med dette?

 

På forhånd takk for hjelpen :D

 

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Ser ut som jeg har samme problem. Internettradio fungerer helt fint.

Men jeg får ikke Musicmatch opp i displayet på Noxo.

Kun Favorites og internet radio som valg.

Jeg kjører trådløst nett og allt ser ut til å være riktig. Har satt opp musicmatch

til å kjøre som music server..

 

Noen tips på hva jeg gjør feil eller hva jeg kan gjøre ?

 

hilsen tcarl

Lenke til kommentar

Hei.

 

Problemet ligger nok i Windows sin brannmur. Prøv å slå av denne. Da fungerer det sikkert. Vet fortsatt ikke hvordan man kan få det til å virke med denne aktivert.... Så om noen har et tips.... Jeg bruker nå Zonealarm som brannmur. Fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...