Gå til innhold

SuSE introduserer ny Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja leste det..blir interessant..

bedre server-applikasjoner/memory-håndtering.. *glede*

allerede nå må jeg si at suse linux er god på dette.. et eksempel er som

Sybase-server.. på hp-ux tar det oss ca. 2min å lage en database via et egenprodusert program vi har..på linux tar det 20sek.

 

Jeg sitter nå og leker med suse 9.0 pro nå.. men har litt problemer med grafikk-kortet.. :( det første jeg brukte (3dlabs wildcat 4110) var det ikke drivere til, og det jeg bruker nå (matrox G200) har bare delvis støtte..dvs.. det er mange sorte "flekker" på menyer m.m, og av og til henger hele pc'en seg (nesten B.S.O.D..må boote schiiten). '

 

Jeg er 99% sikker på at det ikke er suse sin feil.. vi har hatt utroligt med trøbbel med denne pc'en på MS-produkter også..

 

 

Greister

Lenke til kommentar
2.6 kjernen, betyr ikke det at jeg endelig har "full" støtte når det kommer mitt nforce2 hovedkort?  :dontgetit: Husker ikke om det er støtte for nforce 2 i 2.6 kernelen.

Det er støtte for nforce2 i alle 2.6 kjerner og i nyere 2.4 kjerner

Fortsatt slit med nettverkskortet hvertfall. Kom en driver i 2.6.3 elns, men jeg får den ikke til å funke.

Lenke til kommentar
2.6 kjernen, betyr ikke det at jeg endelig har "full" støtte når det kommer mitt nforce2 hovedkort?  :dontgetit: Husker ikke om det er støtte for nforce 2 i 2.6 kernelen.

Det er støtte for nforce2 i alle 2.6 kjerner og i nyere 2.4 kjerner

Fortsatt slit med nettverkskortet hvertfall. Kom en driver i 2.6.3 elns, men jeg får den ikke til å funke.

forcedeth driveren funker utmerket den. Hvertfall som modul ....

 

Du kan eventuellt laste ned nforce pakka fra nvidia, gå til nvnet og patche med nvnet.2.5-1.diff patchen ... så kjøre make && make install

Lenke til kommentar
hva med xfree86? har SuSE fått inn 4.4 eller utfører de samme manøveret som Mandrake med sin nyeste utgivelse?

De må nok kjøre 4.3

 

Den nye lissensen gjør jo slik at man ikke kan kjøre GNOME eller KDE rett opp mot XFree, men må kjøre noe ala GPL -> BSD -> XFree, altså noe mellom GNOME/KDE og XFree ... men hva skal man med XFree 4.4 uansett?

Lenke til kommentar
2.6 kjernen, betyr ikke det at jeg endelig har "full" støtte når det kommer mitt nforce2 hovedkort?  :dontgetit: Husker ikke om det er støtte for nforce 2 i 2.6 kernelen.

Det er støtte for nforce2 i alle 2.6 kjerner og i nyere 2.4 kjerner

Fortsatt slit med nettverkskortet hvertfall. Kom en driver i 2.6.3 elns, men jeg får den ikke til å funke.

forcedeth driveren funker utmerket den. Hvertfall som modul ....

 

Du kan eventuellt laste ned nforce pakka fra nvidia, gå til nvnet og patche med nvnet.2.5-1.diff patchen ... så kjøre make && make install

Var det ikke problemer med nforce2 chipsettet i de første releacene av 2.6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...