Gå til innhold

Hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Jeg foretokk en bra test i dag, min bror kom hjem med hodetelefonen Beyer Dynamic DT 331, som er priset til 1300,- fra før har jeg Phillips sine 890 klokker, som kostet meg 799,-.

 

Må si jeg ble overrasket over Beyer, etter litt lytting til musikk, litt metall og rock, og en techno møkk, så viste det seg at den hadde meget bra oppløsning og vokaler var mye mer tydlige. Men en ting mangler bass, der var mine Phillips bedre, en mye mer fylde i bassen, men de mangler litt oppløsning i diskanten.

 

Så foretok jeg en test til, film. Jeg brukte hodetelefon utgangen på min Sony VA555ES forsterker, DVD-spiller Toshiba SD-200E og filmen "LOTR: Fellowship of the Ring - Extended" Brukte da selvfølgelig det utrolig bra DTS-ES sportet. Med min sone 1 kopi, brukte jeg disk 2, og spilte av fra 36min til 41 min, ved 39.50 så skriker Balroqen, noe som krever mye av bass egenskapene til det man lytter med.

 

Når jeg spilte av med Beyer klokkene, var oppløsningen meget bra, men det var nesten ingen bass, så brukte jeg Phillips, noe som resulterte i en meget bra bass. Stemningen i disse scenene har mye med bass og gjøre, noe Beyer klokkene ikke ga meg. Så når Balroqen skriker med Beyer klokkene på, så er det nesten som å høre en sopran skrike, men med Phillips så blir du skremt, klokkene ristet bokstavlig talt av bassen, dette med samme lydnivå. (Phillips lå vel 2-3 dB over Beyer i lydnivå ved samme nivå på forsterker).

 

Må si Beyer klokkene skuffet stort her, jeg tar veldig forsiktig i hvis jeg sier at minst 25-30% av lydbilde ble borte pga bassen som er totalt fra hverende.

 

Tenkte kanskje de kunne ha noe med at Beyer klokkene er nye, og ikke spilt inn, men Phillipsene mine hadde mye bass før innspilling og var nesten ferdig innspilte fra fabrikk.

 

På spill, så er Philipsne meget bra, funker mye i likhet med film opplevelsen.

 

Tror dere broren min er glad for at han fikk noen dager på å teste de klokkene, de går rett tilbake. Han skal teste ett par fra Grado neste gang, skal si i fra hvordan de gjør det mot Phillipsene

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Slik er mine også.

 

Har siden jeg skrev dette, testet 2 hodetelefoner fra Grado, med pris på 1800,- (SR-80) og 2500,- (SR-125)

 

Begge to er enormt bedre enn Beyer sine, selv om minstemann mangler litt på bassen i forhold til Philipsene er de bra.

 

Men de dyreste er merkbart bedre en den billigste SR-80.

 

Hvis jeg ville ha valgt ville jeg ha tatt SR-125 til musikk, men til film er Philipsen mye bedre i bassen, den har en mer film bass, enn musikk bass.

 

Men hvis man tar forhold i prisen 2500,- vs 800,- så er det ikke tvil om at Philipsen har utrolig mye mer lyd for pengene. Det hadde vært moro å teste ett par dyrere philipser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...