Gå til innhold

John McAfee har laget en dings som du kan bruke til å låse opp alle enhetene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fjernlåse saken er jo vel og greit, men å måtte gjøre det er fortsatt i "steinalderen". En fingeravtrykksensor i enheten som gjør at man må ha fingeravtrykket i tillegg for å låse opp ting hadde vært lurt.

 

Jeg forstår at "bare ha tingen i lomma så låser X seg opp" konseptet er "lurt" (les; latskapen lenge leve"), men det gir da ingen ekstra sikkerhet i forhold til vanlige nøkkler.

 

På høy tid at slike hype ting som skal være sååå sikre dør ut og at det kommer noe som faktisk har en god sikkerhetsløsning der det er rom for å miste nøkkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fjernlåse saken er jo vel og greit, men å måtte gjøre det er fortsatt i "steinalderen". En fingeravtrykksensor i enheten som gjør at man må ha fingeravtrykket i tillegg for å låse opp ting hadde vært lurt.

 

Jeg forstår at "bare ha tingen i lomma så låser X seg opp" konseptet er "lurt" (les; latskapen lenge leve"), men det gir da ingen ekstra sikkerhet i forhold til vanlige nøkkler.

 

På høy tid at slike hype ting som skal være sååå sikre dør ut og at det kommer noe som faktisk har en god sikkerhetsløsning der det er rom for å miste nøkkelen.

 

Jeg trenger ikke "ekstra sikkerhet", det er stort sett ikke "nøkkelen" det står på uansett, jeg er lei av alt skal være så tungvindt for "ekstra sikkerhet".

 

AtW

Lenke til kommentar

 

*snip*

Jeg trenger ikke "ekstra sikkerhet", det er stort sett ikke "nøkkelen" det står på uansett, jeg er lei av alt skal være så tungvindt for "ekstra sikkerhet".

 

AtW

 

Hva mener du er tungvint? Å ta opp en nøkkel fra lomma? Er ikke vanskeligere å legge en finger på enn å sette en nøkke inn og vri på låsen. Latskapen lenge leve! :p

Lenke til kommentar

 

 

*snip*

Jeg trenger ikke "ekstra sikkerhet", det er stort sett ikke "nøkkelen" det står på uansett, jeg er lei av alt skal være så tungvindt for "ekstra sikkerhet".

 

AtW

 

Hva mener du er tungvint? Å ta opp en nøkkel fra lomma? Er ikke vanskeligere å legge en finger på enn å sette en nøkke inn og vri på låsen. Latskapen lenge leve! :p

 

 

Jo, det er vanskeligere, og enda lettere er å slippe begge deler, som man gjør med et slikt produkt som dette uten å ha nødvendig fingeravtrykk i tillegg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jepp, latskapen lenge leve :) Jeg har hvertfall ikke noe imot å ta opp noe fra lomma og for eksempel legge fingern på eller dytte inn og vri. Den ekstra tiden jeg bruker har jeg ikke bruk for til noe annet alikevel.

 

Nå kommer det vel en statistikk på hvor mye tid man sparer over et helt liv ved å slippe å ta opp nøkler fra lomma :lol:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så noen bildørlåser har kommunikasjon mot noe som lar seg bluetooth-oppkoble?

Nei. Billåser (ihvertfall mange av dem) fungerer på andre frekvenser enn BT. Denso leverer til mange av fabrikkene.

 

Jepp, latskapen lenge leve :) Jeg har hvertfall ikke noe imot å ta opp noe fra lomma og for eksempel legge fingern på eller dytte inn og vri. Den ekstra tiden jeg bruker har jeg ikke bruk for til noe annet alikevel.

Fordelen med keyless er når du har en del å bære på som du ikke enkelt kan sette fra deg eller når det er mørkt. Blir du først vant til det vil du ikke tibake til "dytte inn og vri".

Lenke til kommentar

Fjernlåse saken er jo vel og greit, men å måtte gjøre det er fortsatt i "steinalderen". En fingeravtrykksensor i enheten som gjør at man må ha fingeravtrykket i tillegg for å låse opp ting hadde vært lurt.

 

Jeg forstår at "bare ha tingen i lomma så låser X seg opp" konseptet er "lurt" (les; latskapen lenge leve"), men det gir da ingen ekstra sikkerhet i forhold til vanlige nøkkler.

 

På høy tid at slike hype ting som skal være sååå sikre dør ut og at det kommer noe som faktisk har en god sikkerhetsløsning der det er rom for å miste nøkkelen.

 

Biometrisk identifikasjon (eller enda verre, nøkkel) er generelt ein meget dårleg ide, det er fleire grunner til dette:

1. Ikkje påliteleg, for enkelt å forfalske, har høg feilprosent med riktig "nøkkel".

2. Gjør det mykje meir fristande å drive med hammerdekryptering/låsdirking (eller hagesaks)

Lenke til kommentar

Jepp, latskapen lenge leve :) Jeg har hvertfall ikke noe imot å ta opp noe fra lomma og for eksempel legge fingern på eller dytte inn og vri. Den ekstra tiden jeg bruker har jeg ikke bruk for til noe annet alikevel.

 

Nå kommer det vel en statistikk på hvor mye tid man sparer over et helt liv ved å slippe å ta opp nøkler fra lomma :lol:

 

Har andre ting å investere min tid og energi på enn å åpne låser. Jeg finner ikke gleden i unødvendige tungvindtheter som ikke er utfordrende eller spennede å løse.

 

AtW

Lenke til kommentar

En fingeravtrykksensor i enheten som gjør at man må ha fingeravtrykket i tillegg for å låse opp ting hadde vært lurt.

 

Hvis "enheten" er en bil så tror jeg du vinterstid går ganske raskt lei av å måtte ta av deg hanskene, og skrape bort snø og is fra fingeravtrykksensoren, hver gang du skal inn i bilen, og det er minus 30°C. Hvis sensoren i det hele tatt virker under sånne forhold. Tror jeg foretrekker sentrallås med knapp på nøkkelknippet.

Lenke til kommentar

 

Så noen bildørlåser har kommunikasjon mot noe som lar seg bluetooth-oppkoble?

Nei. Billåser (ihvertfall mange av dem) fungerer på andre frekvenser enn BT. Denso leverer til mange av fabrikkene.

 

Jepp, latskapen lenge leve :) Jeg har hvertfall ikke noe imot å ta opp noe fra lomma og for eksempel legge fingern på eller dytte inn og vri. Den ekstra tiden jeg bruker har jeg ikke bruk for til noe annet alikevel.

Fordelen med keyless er når du har en del å bære på som du ikke enkelt kan sette fra deg eller når det er mørkt. Blir du først vant til det vil du ikke tibake til "dytte inn og vri".

Helt enig. Denne Bluetooth "nøkkelen" kan ikke brukes på billåser uten å montere noe ekstrautstyr i bilen. Dette utstyret måtte sannsynligvis være tilpasset hver bilmodell. Jeg kan aldrig tenke meg at det blir aktuellt så lenge løsningen allerede finnes på mange nye biler, som Tiltmann sier, nemlig keyless.

Lenke til kommentar

 

En fingeravtrykksensor i enheten som gjør at man må ha fingeravtrykket i tillegg for å låse opp ting hadde vært lurt.

Hvis "enheten" er en bil så tror jeg du vinterstid går ganske raskt lei av å måtte ta av deg hanskene, og skrape bort snø og is fra fingeravtrykksensoren, hver gang du skal inn i bilen, og det er minus 30°C. Hvis sensoren i det hele tatt virker under sånne forhold. Tror jeg foretrekker sentrallås med knapp på nøkkelknippet.

 

 

Bør vel også har varmekabel under dørlistene på førersiden, og nær låsereilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...