Gå til innhold

Apple benekter at halvparten av brukerne har sluttet å bruke Apple Music


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del finner jeg ikke lenger noen gode grunner til å fortsette med Spotify...

 

For min del er det kun Sonos, men det kan jeg løse ved å kjøpe en ekstra Apple TV og sette ved en av Sonos-boksene frem til native-støtten kommer. Blir mer og mer forelsket i Apple Music, det er den overlegent beste musikktjenesten jeg har vært borti, primært pga "for deg"-systemet som ingen andre har vært i nærheten av å få til like bra.

Lenke til kommentar

 

 

For min del finner jeg ikke lenger noen gode grunner til å fortsette med Spotify...

 

For min del er det kun Sonos, men det kan jeg løse ved å kjøpe en ekstra Apple TV og sette ved en av Sonos-boksene frem til native-støtten kommer. Blir mer og mer forelsket i Apple Music, det er den overlegent beste musikktjenesten jeg har vært borti, primært pga "for deg"-systemet som ingen andre har vært i nærheten av å få til like bra.

Kan du forklare kort hva som er så bra med Apple Music? :) Byttet fra Spotify til Google Play Music for en stund siden, men er alltid ute etter det beste produktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Apple Music er ikke perfekt. F.eks er "For you" funksjonen 100% ubrukelig for min del da sjangeren som 98% av musikken jeg hører på tilhører ikke er en mulighet der, og det er ingen undersjanger som det finnes erstatning for i systemet.

 

Allikevel kommer jeg til å fortsette å bruke det, og jeg klarte aldri å få meg til å bruke Spotify, selv om jeg har hatt konto siden starten og prøvd en betalt måned i ny og ne for å prøve å få meg til å bruke det. Grunnen er rett og slett at Apple Music er so integrert. Det bare la seg til som en funksjon oppå musikken og iTunes Match som var der, funker med Siri, musikkappen på Apple watch, etc uten at det er noe tredjeparts apps/widgets/o.l. Spotify har aldri vært spesielt integrert i noe som helst, selv på Android som jeg hadde meste av tiden. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

For min del finner jeg ikke lenger noen gode grunner til å fortsette med Spotify...

 

For min del er det kun Sonos, men det kan jeg løse ved å kjøpe en ekstra Apple TV og sette ved en av Sonos-boksene frem til native-støtten kommer. Blir mer og mer forelsket i Apple Music, det er den overlegent beste musikktjenesten jeg har vært borti, primært pga "for deg"-systemet som ingen andre har vært i nærheten av å få til like bra.

 

 

Har bare hatt tre varianter av denne musikktjenesten; WiMP, Spotify og Apple Music.

 

WiMP sa vel egentlig opp seg selv når de ble kjøpt av en eller annen rapper.

 

Spotify var vel helt greit, men jeg fant meg aldri helt til rette.

 

AM hadde noe smårusk de første ukene, men allerede nå etter snaue to måneder drift er det rett og slett kjempebra. Det er mulig man bør ha Apple sine dingser og infrastruktur for å få med alle mulighetene, men siden jeg har nettopp det så passer det meg som hånd-i-hanske, fot-i-sokk, ben-i-bukse...vel...du skjønner tegninga...

Lenke til kommentar

 

 

For min del finner jeg ikke lenger noen gode grunner til å fortsette med Spotify...

 

For min del er det kun Sonos, men det kan jeg løse ved å kjøpe en ekstra Apple TV og sette ved en av Sonos-boksene frem til native-støtten kommer. Blir mer og mer forelsket i Apple Music, det er den overlegent beste musikktjenesten jeg har vært borti, primært pga "for deg"-systemet som ingen andre har vært i nærheten av å få til like bra.

Kan du forklare kort hva som er så bra med Apple Music? :) Byttet fra Spotify til Google Play Music for en stund siden, men er alltid ute etter det beste produktet.

 

 

Jeg tror kanskje at det er tilnærmet umulig å si hvilken tjeneste som er den beste på generelt grunnlag. De har alle sine styrker og svakheter. Som sagt over, for meg er AM suverent den beste, men for en annen kan det jo være noe helt annet.

Lenke til kommentar

Apple Music er ikke perfekt. F.eks er "For you" funksjonen 100% ubrukelig for min del da sjangeren som 98% av musikken jeg hører på tilhører ikke er en mulighet der, og det er ingen undersjanger som det finnes erstatning for i systemet.

 

 

Er det ikke sånn at jo mer du spiller den musikken du liker, jo mer vil AM kjenne din musikksmak og legge opp "For deg"-oversikten etter det. Selv om du ikke finner akkurat dine ting i "Velg artister"-funksjonen...(?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Apple Music er ikke perfekt. F.eks er "For you" funksjonen 100% ubrukelig for min del da sjangeren som 98% av musikken jeg hører på tilhører ikke er en mulighet der, og det er ingen undersjanger som det finnes erstatning for i systemet.

 

 

Er det ikke sånn at jo mer du spiller den musikken du liker, jo mer vil AM kjenne din musikksmak og legge opp "For deg"-oversikten etter det. Selv om du ikke finner akkurat dine ting i "Velg artister"-funksjonen...(?)

 

 

Nope, hos meg viser den bare noe fullstendig uinteressant bullshit basert på den ene sjangeren jeg la til, som 2% av musikken min såvidt passer under, uten å vise noe som helst relatert til det som faktisk blir spilt av. 

Lenke til kommentar

 

 

Apple Music er ikke perfekt. F.eks er "For you" funksjonen 100% ubrukelig for min del da sjangeren som 98% av musikken jeg hører på tilhører ikke er en mulighet der, og det er ingen undersjanger som det finnes erstatning for i systemet.

 

 

Er det ikke sånn at jo mer du spiller den musikken du liker, jo mer vil AM kjenne din musikksmak og legge opp "For deg"-oversikten etter det. Selv om du ikke finner akkurat dine ting i "Velg artister"-funksjonen...(?)

 

 

Nope, hos meg viser den bare noe fullstendig uinteressant bullshit basert på den ene sjangeren jeg la til, som 2% av musikken min såvidt passer under, uten å vise noe som helst relatert til det som faktisk blir spilt av. 

 

 

Har du valgt "Følger" eller klikket på "Hjertet" som indikerer at du liker det du hører på også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har du valgt "Følger" eller klikket på "Hjertet" som indikerer at du liker det du hører på også?

Følger én artist jeg faktisk kunne tenkt meg å lese oppdateringer fra. Ikke trykket på noen hjerter, tenkte det var relatert til facebookdeling eller noe slik tull, og at softwaren var glup nok til å skjønne at jeg faktisk liker musikken jeg stapper i spillelister og hører på. Får prøve å trykke litt på de knappene da...

Lenke til kommentar

 

Har du valgt "Følger" eller klikket på "Hjertet" som indikerer at du liker det du hører på også?

Følger én artist jeg faktisk kunne tenkt meg å lese oppdateringer fra. Ikke trykket på noen hjerter, tenkte det var relatert til facebookdeling eller noe slik tull, og at softwaren var glup nok til å skjønne at jeg faktisk liker musikken jeg stapper i spillelister og hører på. Får prøve å trykke litt på de knappene da...

 

 

Gjør det, kanskje det hjelper...:-)

 

Dele ting på Facebook eller andre steder gjør du ved å klikke på de tre prikkene "..." ved artister/sanger og sånt.

Men jeg har en følelse av at du antagelig ikke kommer til å bruke den muligheten...:-))))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lite sannsynlig det ja. Når det gjelder meg og programvare, kan jeg bruke alt som er logisk oppsatt ganske enkelt, men blir krøller når noe er bakvendt. I dette tilfellet virker oppsettet omtrent like logisk som å spørre en stamkunde på Peppes om de liker pizza. 

 

 

EDIT: Den er fortsatt helt bak mål. Den nekter meg å ikke velge genres og artists på profilen, og når jeg slettet alle som var der kom dette :p

 

http://i.imgur.com/216E29j.png

 

Synes det er passe idiotisk å lage en slik funksjon og så inkludere så få sjangre

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Lite sannsynlig det ja. Når det gjelder meg og programvare, kan jeg bruke alt som er logisk oppsatt ganske enkelt, men blir krøller når noe er bakvendt. I dette tilfellet virker oppsettet omtrent like logisk som å spørre en stamkunde på Peppes om de liker pizza. 

 

Hehe...:-)

 

Jeg aner ikke hvor mye forskjellige programvare jeg har brukt siden begynnelsen av 80-tallet, men det er en del. Mye av det har vært bra, mye av det har vært helt ok, og en hel haug har vært mildt sagt svært dårlig.

 

For meg er AM noe av det bedre jeg har brukt. 

 

Dermed sier jeg IKKE at det oppleves slik av alle. Jeg kjenner flere som syns Spotify er bedre enn AM, det er selvsagt helt greit. Når jeg ser Spotify nå, så ser det rett og slett umoderne og klønete ut. For MEG.

 

Håper du finner ut av det da, Woffington, hvis ikke så er jo Spotify fortsatt et alternativ å hoppe tilbake til. Det er tross alt bare et valg av butikk man ønsker å kjøpe musikken sin hos...:-)

Lenke til kommentar

 

 

 

For min del finner jeg ikke lenger noen gode grunner til å fortsette med Spotify...

 

For min del er det kun Sonos, men det kan jeg løse ved å kjøpe en ekstra Apple TV og sette ved en av Sonos-boksene frem til native-støtten kommer. Blir mer og mer forelsket i Apple Music, det er den overlegent beste musikktjenesten jeg har vært borti, primært pga "for deg"-systemet som ingen andre har vært i nærheten av å få til like bra.

 

Kan du forklare kort hva som er så bra med Apple Music? :) Byttet fra Spotify til Google Play Music for en stund siden, men er alltid ute etter det beste produktet.

 

 

Jeg tror kanskje at det er tilnærmet umulig å si hvilken tjeneste som er den beste på generelt grunnlag. De har alle sine styrker og svakheter. Som sagt over, for meg er AM suverent den beste, men for en annen kan det jo være noe helt annet.

 

Ser den, men hva er det som gjør at du liker det så godt? I kortet trekk da.

Lenke til kommentar

Ser den, men hva er det som gjør at du liker det så godt? I kortet trekk da.

Tja, si det. Det er jo noen tekniske ting som tett integrasjon med resten av Apple-dingsene, noe jeg selvsagt syns er en fordel. Men så er det jo dette subjektive, uforklarlige med ting man bare liker. Design, enkelhet, brukeropplevelse...ja, de tingene. AM faller bare mer i smak hos meg.

 

En sammenligning kan kanskje være Clas Ohlson sine butikker før og etter oppussing. Jeg syns de var kjedelige og uinteressante før, nå har de en helt annen kundeopplevelse i sine butikker. Varene er de samme, opplevelsen er en annen. Det er det samme for meg med overgangen fra Spotify til Apple Music. Jeg liker AM bedre og jeg finner musikken min lettere. I tillegg får jeg nå opp forslag til ny musikk jeg syns er mye mer interessant enn jeg noen gang fikk med Spotify.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...