Gå til innhold

Denne 4K-skjermen skal gi deg gode bilder uansett innsynsvinkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter på displayPort 1.3a eller helst 1.4.Ville hatt minst 28 tommer på en 4K, helst 34" og 120 Hz og G-synk. Skulle gjerne sett skjermer med både Freesynk og G-synk, så man ikke er låst til den ene eller den andre. Neste år kommer det nok kort som kan dra 4k, håper de ikke er like dyre som Titan X.

Endret av Junk Inbox
Lenke til kommentar

 Skulle gjerne sett skjermer med både Freesynk og G-synk, 

 

Da kan du begynne med å unngå alt som har med G-Sync å gjøre og utelukkende kjøpe Freesync. G-Sync er et proprietært system av nVidia (som bevisst holder samtlige av sine teknologier låst på denne måten) som bare nVidia-skjermkort og nVidia-moduler (i realiteten det samme som lisens, da det koster penger) kan kjøre. Freesync er gratis og fritt fram for å bruke; hvis alle kjøper Freesync i stedet vil nVidia ikke ha noe annet valg enn å støtte det.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

 Skulle gjerne sett skjermer med både Freesynk og G-synk, 

 

Da kan du begynne med å unngå alt som har med G-Sync å gjøre og utelukkende kjøpe Freesync. G-Sync er et proprietært system av nVidia (som bevisst holder samtlige av sine teknologier låst på denne måten) som bare nVidia-skjermkort og nVidia-moduler (i realiteten det samme som lisens, da det koster penger) kan kjøre. Freesync er gratis og fritt fram for å bruke; hvis alle kjøper Freesync i stedet vil nVidia ikke ha noe annet valg enn å støtte det.

Men det er vel ikke noen grunn til at G-synk skjermer ikke kan støtte Freesynk og. Det ligger vel i Vesa standarden viss jeg ikke tar feil (Adaptive synk). Må ha meg ny skjerm og kort snart, så jeg ligger litt på gjerdet. Kommer jo snart Fury X, men pris er ikke satt. Blir vel qhd i stedet for 4k. G-synk legger vel til 2000 på prisen av monitor.

Lenke til kommentar

 

 

 Skulle gjerne sett skjermer med både Freesynk og G-synk, 

 

Da kan du begynne med å unngå alt som har med G-Sync å gjøre og utelukkende kjøpe Freesync. G-Sync er et proprietært system av nVidia (som bevisst holder samtlige av sine teknologier låst på denne måten) som bare nVidia-skjermkort og nVidia-moduler (i realiteten det samme som lisens, da det koster penger) kan kjøre. Freesync er gratis og fritt fram for å bruke; hvis alle kjøper Freesync i stedet vil nVidia ikke ha noe annet valg enn å støtte det.

Men det er vel ikke noen grunn til at G-synk skjermer ikke kan støtte Freesynk og. Det ligger vel i Vesa standarden viss jeg ikke tar feil (Adaptive synk). Må ha meg ny skjerm og kort snart, så jeg ligger litt på gjerdet. Kommer jo snart Fury X, men pris er ikke satt. Blir vel qhd i stedet for 4k. G-synk legger vel til 2000 på prisen av monitor.

 

 

Det er det ikke. Men siden G-Sync allerede pålegger produsentene en ekstra kostnad, er det helt idiotisk at en skjerm med G-Sync-støtte vil koste en god del ekstra. Videre veit man aldri hvilke forbehold nVidia har til å selge modulene sine til produsentene; slik de har fart fram med Gameworks i det siste, kan jo man bare tenke seg hvordan de går gram her. At du ikke finner noen skjermer som støtter både G-Sync og Freesync (så vidt jeg vet) kan jo være en indikasjon på dette...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...