Gå til innhold

Powerpoint2HSTouchXML


Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke igjen den forrige tråden på dette så jeg starter en ny:

 

For meg er 30% av HS3 er Åpenheten

30% VB scriptingen

og (minst) 30% er HSTouch

 

Jeg liker pene 3D grensesnitt på HSTouch men gidder ikke å pirke for mye heller.

Derfor bruker jeg Powerpoint til dette.

(Det finnes en del (mer eller mindre oppdaterte og relevante) videoer på Youtube fra meg om temaet: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=158518)

Jeg har laget en ganske brukbar utility som stremliner en del av denne produksjonen.

Her er en HS3 oppgradert versjon av denne:

http://board.homeseer.com/showthread.php?p=1182763

 

Som gammel brukergrensesnitt designer synes jeg at HSTouch er LITT krøkkete og ueffektiv å jobbe med.

Og som gammel programmerer gidder jeg ikke å diskutere med HS gutta om dette (burde nok det men...) men lager mine egne utility-workarounds.

 

Jeg har lenge (men ikke kontinuerlig) jobbet med ett "grov designer" program, som fjerner 90% av det kjedeligste ved å lage pene HsTouch prosjekter.

 

Resultetet er Powerpoint2HSTouchXML

Tanken er:

- Tegne brukergrensesnittet i Powerpoint.

- Overføre både grafikk og posisjon med få klikk til HSTouch.

- Generere 3D versjoner av knapper med både tekst og grafikk som oppfører seg som 3D knapper.

- Drag-doppe mapping av Tracking og Toggle on/off funskjoner på Divice nivå.

- Drag-droppe kall på Events på knapper.

 

Altså bygge pene brukergrensesnitt med skyggelagte bokstaver og gradient bakgrunner med noen få tastetrykk.

Og superoptimalisere produksjonen av:

- 3D knapper med status tracking og toggle.

- Tracking scrollbars for dimming.

- Knapper med kall på events.

..da jeg mener dette utgjør 80-90% av HsTouch behov.

 

Resultetet er nå en Alpha versjon av et program som lager et skjelett av et HSTouch prosjekt som kan jobbes videre med i HSTouch designer.

Det er 100% beregnet for 3D Powerpoint prosjekter og ubrukelig til noe annet.

 

Jeg har bygget en del ting de siste dagene og trenger litt motivasjon fra andre for å bygge det videre til noe som kan ligne et beta produkt. (Se vedlagte eksempler)

Er det noen som er interessert i å være med å teste så si ifra.

Men OBS, jeg gidder ikke å bruke tid på å lære folk HSTouch eller Powerpoint.

 

Glis, skremte jeg alle nå?

post-275475-0-36645600-1433282370_thumb.jpg

post-275475-0-17678300-1433282374_thumb.jpg

post-275475-0-66321000-1433282379_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe ignorant fjas om at powerpoint ikke er noe tess til å drive med grafikk og UI, og photoshop er bedre. Men så kikket jeg på youtube filmene, og - wow! Hvor feil kan man ta... :eek:

 

Der du henter inn bildet av benq projektoren, tryller bort bakgrunn og gjør den transparent, tryller på litt glow og vipps. Ferdig "web 2.0" godkjent ikon. Ante ikke at powerpoint hadde disse mulighetene, jeg har bare brukt det til kjedelige slides..

Lenke til kommentar

Glis, skremte jeg alle nå?

Nei!

Gi oss alpha-versjon! :D

 

 

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe ignorant fjas om at powerpoint ikke er noe tess til å drive med grafikk og UI, og photoshop er bedre. Men så kikket jeg på youtube filmene, og - wow! Hvor feil kan man ta... :eek:

Du er i det minste mann til å si det. :)

 

Med så mye annet: Det er ikke alltid noe med verktøyet, men hvordan man bruker det.

Lenke til kommentar

Hehe Ja Glow er kult.

 

I går tok jeg et bilde fra nettet av Kia El-bilen og laget to status bilder for det virutelle devicet som viser strømforbruk i laderen (Aeon 32A Switch)

En normal = Lader ikke (Forbruk < 100W)

En som gløder gult = Lader (Forbruk > 5000W

En som gløder rødt = Varmer opp kupeen på morgenen. (Forbruk mellom 100 og 5000W

 

- Ja Powerpoint har en del funksjoner (som for eksempel 3D, Gradient fill) som er bra nok i massevis til å lage noe som ser lekkert (nok) ut.

I tillegg er den enkel å jobbe med og har en del "alignment" verktøy som er veldig praktiske til UI.

 

OBS

En del av de Youtube filmene er litt gamle og utdaterte (særlig den om Buttons, den er delvis direkte feil)

Den om Bruke av Powerpoint2HSTouch utility verktøyet er imidlertid relevant.

Og noen av de tidlige inneholder også en del relevant bakgrunns info om hvordan HSTouch designer virker.

 

Alpha kommer men jeg må lage en demo video om hvordan den brukes først...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK

Her kommer første Alpha versjon: 1.0.0.7

 

I går laget jeg en video om hvordan den skal brukes men den var så sløv at selv JEG ikke kan gi dere den.

Så dere må vente litt til...

 

Men her er ihvertfall EXE fila og DLLene som skal til for å kjøre.

Unzip dem til samme mappe og kjør i vei.

 

Vi kan jo sette oss som mål å få den til å starte i denne omgang :)

 

Dette er altså en ustabil versjon hvor alt kan skje så ikke putt inn den fineste HSTouch prosjekt fila di uten backup...

DLLs.zip

Powerpoint2HSTouchXML.zip

Endret av Fermate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk du ikke lasta Powerpoint2HSTouch (8.1) utilityen fra homeseer boardet?

 

Det er litt rart for det er over 50 andre som har lasta den ned uten at jeg har hørt noe.

Det kjører fint her hos meg (men det kan jo skyldes at den er laget på denne PCen)

 

Har du Powerpoint (Office) 2010?

Kjører du W7?

Har du prøvd den på en annen PC?

 

Har du forsøkt å starte Powerpoint FØR du starter Powerpoint2HSTouch ?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Utrolig bra program du har laget!

 

Har et lite problem når jeg skal åpne XML programmet, jeg får opp denne feilmelding:

 

 

 

ETbHplY.gif

 

Er det noe feil med versjonen jeg bruker? Kan trykke continue men virker som jeg ikke får koblet meg til HS da. Får ikke linket knappen til noe i HS altså. 

 

 

Aha puttet den i samme folder som HS:)

Endret av stein111
Lenke til kommentar

 

 

Aha puttet den i samme folder som HS:)

 

OI? En reell tester.. Ikke verst :)

Har du noen ideer til forbedringer, endringer, bugfixer?

-Har du også prøvd Powerpoint2HSTouch?

 

Du trenger ikke legge den i HS, men den trenger å få tilgang til noen DLL'er som den bruker.

De må ligge i samme folder som exe filen.

Du finner den i en post lengre oppe her (4 Juli) , men det er nok bedre at du henter noen ferske fra HS installasjonen din i tilfelle de er patchet siden den gang

Lenke til kommentar

Har bare fått testet litt. Har plundret litt med noe Z-wave greier så det har tatt litt av tiden desverre.

 

Skal notere litt nøyere når jeg får begynnt å bruke det.

 

Bruker office 2013 eneste jeg har merket er at bakgrunnen flytter på seg litt når jeg skal overføre den til programmet ditt, men som sagt ikke brukt mye tid på det så får prøve litt mere:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...