Gå til innhold

TEST: Sony FDR-X1000V og HDR AS200V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns nesten Sony var bedre her jeg. Eneste jeg syns var negativt i disse videoene, var at Sony tok inn for mye av skarpe lyder. Men vet av erfaring at GoPro kan klare å misse noe lyd og det er vanskelig å høre når man snakker. Fin artikkel :)

 

Enig! Kommer garantert til å kjøpe Sony sitt om/når jeg kjøper action-camera neste gang.

Lenke til kommentar

Er Sony-kameraene plassert i de vanntette plastikkhusene under testen?

 

Ble ikke Sony-kameraene testet med aktiv stabilisering?

 

De er i de vanntette husene ja, mest på grunn av den ekstra beskyttelsen det gir dersom brettkjørerne av sikkerhetsmessige grunner hadde måtte slippe riggen.

 

Vi testet kameraene med bildestabiliseringen, men på akkurat denne typen kjøring er ikke forskjellen så stor, siden kjørerne absorberer mye av ristingen. Hadde vi montert kameraene direkte på brettene hadde vi nok sett større forskjell.

Lenke til kommentar

Syns nesten Sony var bedre her jeg. Eneste jeg syns var negativt i disse videoene, var at Sony tok inn for mye av skarpe lyder. Men vet av erfaring at GoPro kan klare å misse noe lyd og det er vanskelig å høre når man snakker. Fin artikkel :)

 

Tror Sony tar inn flere lyder i de vanntette husene her siden de har åpninger til mikrofonene (sees såvidt på toppbildet), mens GoPros vanntette hus er helt lukket. GoPro har et åpent hus som gir en del beskyttelse også, men da er åpningen bak kameraet, noe som gir grei reduksjon av vindstøy, men går utover hvor godt den fanger opp lyd foran seg. Det er nok en grunn til at de som regel legger musikk på videoene sine ;-)

Lenke til kommentar

 

Er Sony-kameraene plassert i de vanntette plastikkhusene under testen?

 

Ble ikke Sony-kameraene testet med aktiv stabilisering?

De er i de vanntette husene ja, mest på grunn av den ekstra beskyttelsen det gir dersom brettkjørerne av sikkerhetsmessige grunner hadde måtte slippe riggen.

 

Vi testet kameraene med bildestabiliseringen, men på akkurat denne typen kjøring er ikke forskjellen så stor, siden kjørerne absorberer mye av ristingen. Hadde vi montert kameraene direkte på brettene hadde vi nok sett større forskjell.

 

 

Det er kjekt med beskyttelseshus, men for egen del ble det bedre lyd uten... 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lydeksemplene i testen er direkte skuffende...

Less is more....og lyd er tidenes utfordring med et ActionCam....

 

Kanskje er egentlig ikke Sony AZ1 innebyggede mikrofon så ille som testen vil ha det til.....når man faktisk kan høre en "fjert" på 100m avstand  :eek:

 

 

Ble litt overrasket....positivt, men skjerming av vindstøy er fortsatt den største utfordringen...  :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitert fra testen:

"Med mindre du skal styre veldig mye med sakte film, kanskje samtidig som du vil spille innholdet av i 50 fps, eller trenger 4K oppløsning, kan det være greit å spare den tusenlappen som ligger mellom X1000V og AS200V."

 

Vurderer oppgradering til FDR-X1000V med dobbel fps av HDR-AS200V, men hvis hastigheten reduseres i Photoshop.....trenger jeg da høyere fps enn de 60 som benyttes i dag?

 

Legger ved en test med sakte film som illustrasjon til spørsmålet mitt.

 

Endret av flageborg
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Eller skal man heller bare benytte Hastighet-valget i Youtube og spille alt inn i normal hastighet?

 

 

Lenge siden du spurte, men kort fortalt trenger du flere "bilder" for å få jevn film når du skal kjøre saktefilm.

Klippet du la ut ser jo nesten ut som en animert gif (få frames). Hvis man har flere frames, vil det flyte også i saktefilm :-)

 

For øvrig gir jo den modellen også 4K som gir betraktelig økt skarphet, farger og mikrofonlyden synes jeg også er veldig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...