Gå til innhold

Nå har syklistene også fått sin egen VR-løsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant sak. Men hvis man ser bort fra at det brukes Oculus Rift i stedet for vanlige PC-skjermer, så ser det ikke ut til å være mye nytt her.

 

Jeg ville også vært tvilsom til å utsette Oculus Rift for store mengder svette. Man svetter jo fort et par liter i timen om man trener litt seriøst. Så jeg frykter at dette blir mer et leketøy enn et nyttig verktøy.

 

Men som sagt, interessant at noen faktisk utvikler dette. Jeg har tenkt tenkt tanken selv, men har ikke kommet lenger enn det (driver og utvikler løyper / videoer for andre sykkelruller selv).

Lenke til kommentar

Synes ikke det var noe nytt her, bortsett fra at jeg tviler på at dette vil funke særlig bra med tanke på svette. Det finnes allerede godt etablerte produsenter av vr-sykkelruller. Jeg bruker en slik: https://www.tacx.com/en/products/trainers/i-geniusog den funker veldig bra. Problemet med sykkelruller er at du trener helt vindstille, svetten blåser/fordamper ikke av som når du er ute å sykler. Og ja, du svetter ordentlig på en sykkelrulle. Skal du i tillegg 'pakke' inn fjeset med en Oculus er det å be om trøbbel.

Lenke til kommentar

Ang. svette og Oculus: Har en DK2, har spilt en del på varme dager. Det dogger bra i brillene med mitt oppsett i alle fall, tør ikke tenke på hvordan det blir når man faktisk skal gjøre fysisk aktivitet med brillene.

 

Tviler på at noe blir ødelagt, men å måtte tørke dogg i tide og utide er ikke akkurat noen optimal brukeropplevelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...