Gå til innhold

PODKAST: Denne uken har vi spilt Indiana Jones and the Fate of Atlantis i spillklubben


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har LucasArts-klassikeren holdt seg godt?

Ja.

 

(Jeg har ikke hørt podcasten, siden jeg allerede visste svaret. :p )

Du blir sikkert litt gretten nå, men som Lucasarts fan i 25 år syns jeg kanskje at Fate of Atlantis ikke har holdt seg like godt som de andre klassikerne. Noe jeg tror jeg gir uttrykk for i episoden. Det var et gledelig gjensyn, men med litt flere "men" enn jeg hadde håpet på.

Lenke til kommentar

Morsomt å plukke opp denne gode gamle klassikeren igjen. Jeg husker at jeg hadde diskettversjonen av spillet da jeg spilte det på min 286. Jeg vet at jeg kjøpte en CD-ROM versjon noen år senere, men har ikke de samme minnene fra "talkie" edition. Det er forøvrig det andre spillet som fikk stemmeskuespill. Loom var først ute som du nevner Jostein, men Monkey Island fikk først stemmer i 2009 med special edition.

 

Jeg fikk ikke tid til å spille så fryktelig mye Indy, men merker at det ikke var like morsomt idag som for 20 år siden. Jeg ble fort lei, ting gikk rett og slett for sakte. Mulig jeg hadde blitt mer motivert om jeg hadde spilt litt videre. Mener å huske at den beste delen av spille foregikk i Atlantis. Stemmeskuespillet synes jeg heller ikke imponerer. Den evig ishakkende Bjørn Heimdall (en morsom figur) var helt grusom å høre på.

 

Må også si jeg ble skuffet over Steam-versjonen. Først og fremst er den ikke kompatibel med scummvm. Deretter liker jeg ikke den utsmørte "utgjevnings"-algoritmen de har brukt for å skalere opp grafikken. Som Jostein nevner er også musikken langt fra ideelt på steam.

 

Uansett; artig konsept med spillklubben, dette tror jeg blir spennende fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. Indy og pisken, det er i "Raiders of the Lost Ark". Indy og en typisk baddie med en svær machete/sverd/scimitar eller noe skal sloss, med en stor menneskemengde rundt. Det skulle egentlig være en lengre pisk vs sverd-match men Harrison Ford var sjuk (magesjau) og han var ikke spesielt sugen på tre dager under steikende sol på å spille inn en fysisk krevende scene, så han dro et "I'm sick of this shit"-fjes (ekte sådant), drar fram pistolen og skyter duden med machete. Job done. Det var morsomt så scenen ble sånn i kinosalen også.




Forøvrig og mer on topic, Fate of Atlantis er episk! Har spilt det en rekke ganger, senest i sommer. Og det er 23 år gammelt?! Utrolig, og det tatt i betraktning er det spektakulært.

Ja, og det er en bil-kjøring i Monte Carlo. Omtrent som kamel-kjøringa ;) Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ang. Indy og pisken, det er i "Raiders of the Lost Ark". Indy og en typisk baddie med en svær machete/sverd/scimitar eller noe skal sloss, med en stor menneskemengde rundt. Det skulle egentlig være en lengre pisk vs sverd-match men Harrison Ford var sjuk (magesjau) og han var ikke spesielt sugen på tre dager under steikende sol på å spille inn en fysisk krevende scene, så han dro et "I'm sick of this shit"-fjes (ekte sådant), drar fram pistolen og skyter duden med machete. Job done. Det var morsomt så scenen ble sånn i kinosalen også.

 

 

 

Forøvrig og mer on topic, Fate of Atlantis er episk! Har spilt det en rekke ganger, senest i sommer. Og det er 23 år gammelt?! Utrolig, og det tatt i betraktning er det spektakulært.

 

Jepp historien bak den scenen er konge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...