Gå til innhold

TEST: Apper til Android, Windows Phone og iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snowboard Party
Plattform: iOS, Windows Phone

Ser ut som stadig flere spill dukker opp kun på WP, eller WP og en av de andre to. Fremfor ett år senere.

Dette spillet er kryssplattform, og ved å kjøpe det i for eksempel Windows store får du det også gratis på Windows Phone.

Dette ene spillet kan du altså kjøpe en gang, å spille på en Windows 8.x maskin, Surface RT og Windows Phone. Det kan også spilles med XBoX kontroller på PC. Etter hvert kan vi kanskje se at XBoX'en også kommer inn i denne loopen.

Skulls of the Shogun kom på 360, men måtte kjøpes separat. Men fremgangen i spillet ble delt mellom alle devicer om jeg ikke husker helt feil.

Så, selv om WP er noe etter i markedet, vil denne kryssplattform funksjonaliteten snu litt på utviklernes tilbakeholdenhet mot å satse på Windows plattformen. For spill blir det kanskje enda mer aktuelt når MS nå satser på en skikkelig plattform for spill på PC.

Som W8, RT, XBoX og WP bruker synes jeg det som virker å ta form ser veldig spennende ut.

PS: Det bør ikke lenger bare stå WP på plattformer som støttes. Dere tar høyde for iPad og androide nettbrett, så hvorfor ikke Windows RT (Som i praksis også betyr Windows 8). Jeg skjønner at dere vil holde dere innenfor scopet, men da kan dere begrense det til apper kjøpt i MS store.

Storene på WP og W8/RT smelter uansett snart sammen.

 

PPS: Det koster forresten 12kr på Windows X

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...