Gå til innhold

Nå kan du sjekke om iPhonen din er stjålet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du kan ikke sjekke om enheten er stjålet. Her snakker vi ikke bare den vanlige misvisende overskriften, men direkte løgn.

 

Tjenesten er nyttig ved kjøp av iDingser, da man kan være helt sikker på finn min iDings er avslått.

Men selv om finn min iDings er aktivert, og selger er eier av telefonen OG husker passordet til Apple-ID, er det fort gjort for selger å slette enheten fra iCloud og dermed finn min iDings selv uten fysisk tilgang til telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel en kjekk tjeneste dette, men når det er snakk om å kjøpe en brukt telefon, kan du jo like godt bare skru den på, så får du vite om den er låst eller ikke selv med en gang. Det er jo mye lettere enn å myse fram den bittelille IMEI koden på telefonen, taste den inn et annet sted, og så en captcha på topp.

 

Eneste bruksområde er vel hvis selger møter opp med dødt batteri.

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

Er vel en kjekk tjeneste dette, men når det er snakk om å kjøpe en brukt telefon, kan du jo like godt bare skru den på, så får du vite om den er låst eller ikke selv med en gang. Det er jo mye lettere enn å myse fram den bittelille IMEI koden på telefonen, taste den inn et annet sted, og så en captcha på topp.

 

Eneste bruksområde er vel hvis selger møter opp med dødt batteri.

Vel, greia her er jo om du feks skal bestille over nettet (om dere bor på hver deres del av landet). Da kan du jo enklere sjekke om telefonen er låst. I tilfelle fyren prøver og selge en stjelt iPhone.

Lenke til kommentar

 

Er vel en kjekk tjeneste dette, men når det er snakk om å kjøpe en brukt telefon, kan du jo like godt bare skru den på, så får du vite om den er låst eller ikke selv med en gang. Det er jo mye lettere enn å myse fram den bittelille IMEI koden på telefonen, taste den inn et annet sted, og så en captcha på topp.

 

Eneste bruksområde er vel hvis selger møter opp med dødt batteri.

Vel, greia her er jo om du feks skal bestille over nettet (om dere bor på hver deres del av landet). Da kan du jo enklere sjekke om telefonen er låst. I tilfelle fyren prøver og selge en stjelt iPhone.

 

Da kan tyven eventuelt sende en ulåst IMEI.

 

Og om noen er villig til å sende en ubrukelig telefon over posten, er det vel bedre for tyven å ikke sende noe som helst, tatt blir han jo uannsett om han bruker ekte informasjon om seg selv.

 

Igjen, det virker som en grei tjeneste, men med veldig snevert bruksområde. (God for å ta tyver som er dumme nok til å sende IMEI på tyvegods)

Lenke til kommentar

Igjen, det virker som en grei tjeneste, men med veldig snevert bruksområde. (God for å ta tyver som er dumme nok til å sende IMEI på tyvegods)

 

Okei, for å forsvare tjensten litt da.

 

Denne tjenesten får jeg ekstremt mye brukt for på jobb, da vi tar imot veldig mange iphones\ipods\ipads daglig som skal til reparasjon.

Da hender det veldig ofte at kunder ikke vet hva Find My iPhone er, eller er fast bestemt på at den er avslått. Veldig ofte husker de ikke passordet til sin apple id i tillegg.

 

Da er det veldig greit at vi får sjekket på den nettsiden om FMP er av eller på. Om verkstedet mottar telefonen hvor den står på, så kan de ikke ta reparasjon, da får kunden et gebyr (evt butikk \ mellomledd om kunde ikke er informert).

 

Så ja, kanskje ikke tipp topp tjeneste for vanlige brukere, men veldig bra for mange andre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott!

 

Som mobilforhandler ønsker jeg denne tjeneste velkommen av samme grunner som Merko påpekte.

 

Men etter at en bekjent/kunde kjøpte en iPhone i tyskland som var låst til en Apple ID og betale ei sjappe i oslo et par hundre kroner for å den fjernet, så mistet jeg litt av tiltroen på at denne aktriveringslåsen skal stoppe tyveri av iPhone i fremtiden, nå har den heller, tvert imot sin hensikt skapt, enda en ting tvilsomme bransjer kan tjene penger på.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...