AfterGlow Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Ble skrevet ut på bare 44 timer, og den er fullt kjørbar.Dette er den første 3D-skrevne bilen Lenke til kommentar
Populært innlegg Skjeggape Skrevet 13. september 2014 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Endelig kan man si "Yes, I would download a car!". 18 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Endelig kan man si "Yes, I would download a car!". Vi ville alltid ha lastet ned en bil om vi kunne det, det er tidenes dårlige og tydeligvis mest profilerte argument. 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Med mindre 3d skrivere begynner å skrive med mye bedre "oppløsning", omtrent ned på molekulær nivå, er dette ikke noe annet enn for show. Man kan i praksis "skrive ut" hva som helst med dagens skrivere, men det blir for mange tekniske asterisker ved selve produksjonsmetoden som vil gjøre at i praksis står 3d skriving kun bak en brøkdel av prosessen. Og i tilfelle denn bilen er det ett stort stykke brennbar materie. Og er det så lurt? 1 Lenke til kommentar
Atra-Hasis Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Når jeg kan få 3d printete lakrisbiler, da blir jeg glad 2 Lenke til kommentar
Kipman2000 Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Når jeg kan få 3d printete lakrisbiler, da blir jeg glad Screw lakrisbiler - gi oss heller 3D printede Ahlgrens biler! 2 Lenke til kommentar
RCD Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Med mindre 3d skrivere begynner å skrive med mye bedre "oppløsning", omtrent ned på molekulær nivå, er dette ikke noe annet enn for show. Man kan i praksis "skrive ut" hva som helst med dagens skrivere, men det blir for mange tekniske asterisker ved selve produksjonsmetoden som vil gjøre at i praksis står 3d skriving kun bak en brøkdel av prosessen. Og i tilfelle denn bilen er det ett stort stykke brennbar materie. Og er det så lurt? Bare ett tidsspørsmål før den utfordringen er løst og vi får ett konkursras av bilfabrikanter. Alt virker skrøpelig i begynnelsen, så blir det forbedret, bare se på historien om denn første bilen og flymaskinen, Ikkje serlig trygt. Lenke til kommentar
RCD Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Noen forbedringer og den blir med i pakkelisten til Marskolonistene. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 13. september 2014 Rapporter Del Skrevet 13. september 2014 Bare ett tidsspørsmål før den utfordringen er løst og vi får ett konkursras av bilfabrikanter. Alt virker skrøpelig i begynnelsen, så blir det forbedret, bare se på historien om denn første bilen og flymaskinen, Ikkje serlig trygt. Selvfølgelig er det et tidsspørsmål, og det er hele poenget mitt. Vi er milevis unne 3d printere som kan beherske noe annet enn relativt enkle materialer: plat som kan smeltes og "injeseres" på plass, metallpulver som kan smeltes sammen med laser, enkle kretset som kan printes etc. Men det hele henger ikke sammen:samme printer som "printer" i plast kan ikke "printe" i stål. Printeren de brukte her er så grov at resten måtte maskineres, mens en relativt enkel vakuuminjiseringsmaskin kan fremstille deler i adskillig høyere kvalitet og uten noe som helst maskinering. Hvis det er snakk om deler av stål så har vi fortsatt stempling som mest sannsynligvis kommer aldri til å forsvinne som produksjonsmetode, smiing+maskinering som sparer på enorme mengder med stål og produksjonstid som man må ellers bruke ved "printing", etc etc. Vi kommer nok en dag så langt av vi kan "printe på plass" molekyler en etter den andre, av alle mulige stoffer, og da er vi kommet så lant at vi kan produsere deler av de egenskapene og den presisjonen som trenges, men dette er flere titall hvis ikke hundrevis av år unna. Du tok fly som et eksempel - det tok oss ca 70 år med utvikling av både teknologi og infrastruktur til at fly fra å være eksperimentale maskiner ble hverdags transportmiddel, og vi har ennå ikke sett "flygende biler" og andre ting, pga en ting er forventningene en annen ting er praktisk bruk og konkurranse fra andre teknologier/metoder. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå