Gå til innhold

Acers nye bærbare svinger hele veien rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fjerdegenerasjon prosessor fra intel"? Dere burde putte inn "Intel Core" eller noe sånt for å unngå at kverulanter som meg drar frem prosessorer fra 70-tallet.

 

Hvorfor skriver dere arbeidsminne i stedet for ram (og gjerne hvilken type ram), samt lagringskapasitet i stedet for harddisk eller SSD. Jeg mener det er ganske viktig å få frem hvilken type lagring det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det gjelder "yoga"-hengsler tror jeg ikke de vil fungere særlig bra mtp hvor kurvet undersiden av datamaskinen er. Lenovo har nok fornuft til å lage maskinene helt flate og med luftinntak gjennom tastaturet, mens denne Acer-oppfinnelsen ser ut til å kvele seg selv når den vippes rundt.

I uansett tilfelle er det etter min mening nokså ekkelt å holde en "laplet" med knapper stikkende ut på undersiden, til tross for at tastene er(/bør være) skrudd av når "laplet"-modusen settes i gang. Det er normalt å forvente respons i OS når en tastaturknapp trykkes inn.

På skjermhengselfronten ser R13 ut til å ha en bedre patent på plass.

Må desverre kommentere at språkbruken var nokså svak i artikkelen. Som Simen1 nevner er det utelatt en del spesifisitet i forhold til spesifikasjonsbeskrivelser. Er det Haswell så kaller vi det Haswell. Flere nyere laptoper som kommer ut på IFA-messen skal være basert på Broadwell, og da kan det være en tanke å heller ha litt mer daglidags språkbuk og referere til prosessorgenerasjonen med dens kodenavn. I tillegg har flere av bildene i galleriet feil beskrivelse. Blant annet vises det bilde av Aspire R13 mens underteksten refererer til Aspire R14 eller til noe som heter Aspire R7, som artikkelen unnlater å nevne.

 

edit: tyrkkfiel rettet

Endret av Randominated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...