Gå til innhold

XCOM møter Might & Magic Heroes i ville vesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger XCOM Enemy Unknown (& Within). Usikker på akkurat hvor mye dette ligner, men det så faktisk litt stilig ut. Skulle ønske noen også satte et zombie/apocalypse/moderne spill til action eller tactical RPG sjangeren. Altså Diablo eller Heroes of Might & Magic med skytevåpen i en mer moderne verden. Ikke bare demoner og drager og middelaldermiljøer.

Lenke til kommentar

Backet først dette spillet, men en rekke latterlige designvalg og inspirasjonskilder har siden gjort at jeg trakk meg.

 

Anbefaler folk som synes dette ser interessant ut å lese denne posten før de bestemmer seg.

 

https://www.kickstarter.com/projects/1752350052/hard-west/posts/948142

 

Skulle ønske noen også satte et zombie/apocalypse/moderne spill til action eller tactical RPG sjangeren.

 

Dead State blir forhåpentligvis dette spillet. Kommer fra mannen bak Vampire the Masquerade: Bloodlines. Hadde en Kickstarter for en stund tilbake, og spillet ligger på Steam Early Access. Er vel ganske basic fremdeles. Beta skal komme ut snartish.

 

http://store.steampowered.com/app/239840/

Lenke til kommentar

Digger XCOM Enemy Unknown (& Within). Usikker på akkurat hvor mye dette ligner, men det så faktisk litt stilig ut. Skulle ønske noen også satte et zombie/apocalypse/moderne spill til action eller tactical RPG sjangeren. Altså Diablo eller Heroes of Might & Magic med skytevåpen i en mer moderne verden. Ikke bare demoner og drager og middelaldermiljøer.

 

Diablo eller HoMM med skytevåpen?

 

mfw+ive+seen+this+about+30+times+_8aa98d

Lenke til kommentar

@radiohodet: Ser stilig ut :) Minner meg litt om Jagged Alliance II (det originale altså)
@Dante: Ja, du er stum av beundring ser jeg. Men hvorfor ikke? Er jo bare snakk om å balansere mekanismer. Er jo flust av ranged-våpen i begge spillene. Hvorfor ikke legge et slikt spill i en moderne setting? Hvorfor MÅ det være drager og demoner og sverd og rustninger?

Lenke til kommentar

@Dante: Ja, du er stum av beundring ser jeg. Men hvorfor ikke? Er jo bare snakk om å balansere mekanismer. Er jo flust av ranged-våpen i begge spillene. Hvorfor ikke legge et slikt spill i en moderne setting? Hvorfor MÅ det være drager og demoner og sverd og rustninger?

 

Diablo og HoMM har en historie som er satt til den tidsepoken der det er drager og demoner. Jeg skjønner hva du mener, men det kan ikke gå under Diablo og HoMM franchisene. Diablo og HoMM måtte isåfall skrives om til det ugjenkjennelige noe jeg ikke støtter, hadde blitt rotete og ødelagt spillet for min del. Man kan lage spill som er "identiske" som er satt til en moderne setting, det har jeg også lyst på.

 

Trenger ikke være zombier/ apokalypse ting heller, snille mennesker mot onde fungerer også bra :)

 

Edit; Skriveleif :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...