Gå til innhold

Samsung-fabrikk utsatt for gigantisk ran


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsikringsvindel, anyone?

Joda joda Brasil er rimelig lovløst med gjenger, kidnappinger og tildels voldsom kriminalitet, men dette synes jeg virker rimelig bra planlagt og regissert, nesten for bra.

 

Det lover heller ikke bra for Brasil som et nytt lavkostland for produksjon.

Lenke til kommentar

Forsikringsvindel, anyone?

Joda joda Brasil er rimelig lovløst med gjenger, kidnappinger og tildels voldsom kriminalitet, men dette synes jeg virker rimelig bra planlagt og regissert, nesten for bra.

 

Det lover heller ikke bra for Brasil som et nytt lavkostland for produksjon.

 

Ja, det finnes jo knapt noen velorganiserte kriminelle gjenger i brasil....

 

Underlig måte å drive forsikringssvindel på isåfall, eller i det minste omfattende, skal alle vaktene være med på det også?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle vaktene være med på det?

Slikt kan utføres av en liten gruppe på ordre fra ledelsen uten at noen andre i firmaet aner noen verdens ting.

 

Joda, slikt kan utføres av en liten gruppe, uten innsidere, men det er jo akkurat like vanskelig og krever like mye planlegging som ett konvensjonelt ran, som du mener er for vanskelig(?)

 

 

EDIT: bør vel modfisere meg til "uten mange innsidere", faren for at det er brukt innsidere om man anser dette som ett ran er stor.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg synes det kunne ligne på noe Samsung ville gjort, og med lunkent salg kanskje de følte seg desperate nok?

De har ikke akkurat så høy moral at det gjør noe, som f.eks:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4532397,00.html

 

Du synes corporate scumbaggery er sammenliknbart med ran? Førstnevnte er det mange som driver med, sistnevnte er ganske så vesentlig mye drøyere mtp PR, sannsynlighet for store straffer, mulighet for å bli oppdaget osv. Jeg synes dette er ganske tinfoil-hat.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det må du gjerne synes :)

Jeg synes de er skruppelløse og uærlige, så det ville ikke overraske meg hvis det viser seg at de selv satte i scene hele dette ranet.

 

Man kan gjerne mene de er skruppelløse, det du mener er at de er skruppelløse og tette i huset samtidig. Hypotesen din er rimelig fjern.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...