Gå til innhold

Trenger 3 SIM-kort. Hvilken operatør er billigst?


Anbefalte innlegg

Nå er endelig bindingstida mi til Djuice ferdig.

Jeg er også grundig lei av batterilevetiden til min gamle telefon...

 

Nå vil jeg ha Xperia Z2, men er usikker på hvor jeg skal kjøpe den.

Jeg har også nettbrett og bil, og disse krever hvert sitt SIM-kort.

Nettbrettet skal kun ha data, og bilen trenger kun tale og SMS.

Jeg trenger altså totalt 3 SIM-kort.

 

Hvilken operatør kan gi meg dette billigst?

Gjerne ett abonnement med 3 SIM-kort.

Minst 15 GB i måneden.

 

Som alternativ kan jo nettbrettet ha et eget dataabonnement, hvis det blir rimeligere.

 

Vurderer Chess. Deres feteste abonnement har 8000 mb, og rimelige datapakker når jeg en sjelden gang trenger mer. For jeg bruker sjelden mer, for å være ærlig. Men i ferien kan det bli en del netflix.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er endelig bindingstida mi til Djuice ferdig.

 

Mitt forslag:

 

1 mobilabonnement med 1 tvilling (leverandør bestemmer du ut i fra ditt behov, din erfaring)

Nettbrettet kjøres som WiFi med f.eks Z2 som flyttbar trådløs sone (modem-ruter).

 

Altså rasjonalisering - 1 abonnement istedetfor 3

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Det er uansett ikke snakk om 3 abonnement.

Mobiltelefonen og bilen har samme abonnement, og samme telefonnummer.

Koster gjerne 30 kroner ekstra i måneden, og hvis jeg kjører når det ringer, så kan jeg ta telefonen i dashbordet.

Det har jeg allerede med Djuice.

 

Jeg fant ikke noe abonnement med masse gigabytes.

Det utelukker at jeg har ett abonnement med 3 SIM-kort.

Da kan heller nettbrettet fortsette å være Telenor Mobilt bredbånd M, for de har dobbel data ut september.

Så kan telefonene ha et billigere abonnement.

 

Jeg valgte Chess med 5 GB. Trenger ikke 8 hvis jeg har et eget data-abonnement for nettbrettet.

Jeg fikk ikke til å bestille det drøyeste Chess-abonnementet med Z2 heller, men det er kanskje en bug?

Lenke til kommentar

Det er uansett ikke snakk om 3 abonnement.

Mobiltelefonen og bilen har samme abonnement, og samme telefonnummer.

Koster gjerne 30 kroner ekstra i måneden, og hvis jeg kjører når det ringer, så kan jeg ta telefonen i dashbordet.

Det har jeg allerede med Djuice.

 

Jeg fant ikke noe abonnement med masse gigabytes.

Det utelukker at jeg har ett abonnement med 3 SIM-kort.

Da kan heller nettbrettet fortsette å være Telenor Mobilt bredbånd M, for de har dobbel data ut september.

Så kan telefonene ha et billigere abonnement.

 

Jeg valgte Chess med 5 GB. Trenger ikke 8 hvis jeg har et eget data-abonnement for nettbrettet.

Jeg fikk ikke til å bestille det drøyeste Chess-abonnementet med Z2 heller, men det er kanskje en bug?

Netcom har trilling sim eller hva det heter, jeg hadde det tidligere hvertfall.

Lenke til kommentar

Hva koster dette? Jeg spurte supporten deres for noen uker siden, og forstod det slik at det ikke var mengderabatt for den som trenger så mange.

30.- per måned per ekstra SIM-kort, altså må jeg ut med 60.- per måned for de to kortene...

 

Men siden telefon-abonnementene har så lite data, er det greieste å ha et eget data-abonnement for nettbrettet. Telenor Mobilt bredbånd M.

Nettbrettet brukes som kartplotter i båten, så der er det greit å ha Telenor-dekning.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva koster dette? Jeg spurte supporten deres for noen uker siden, og forstod det slik at det ikke var mengderabatt for den som trenger så mange.

30.- per måned per ekstra SIM-kort, altså må jeg ut med 60.- per måned for de to kortene...

 

Men siden telefon-abonnementene har så lite data, er det greieste å ha et eget data-abonnement for nettbrettet. Telenor Mobilt bredbånd M.

Nettbrettet brukes som kartplotter i båten, så der er det greit å ha Telenor-dekning.

Kan stemme at det var 30kr pr. stk ja. hadde det med mest data fra netcom. XL eller hva det het før de bytta til de nye abb. Ett ekstra sim til en liten billig tlf til jobb og trening, og ett til nettbrett.

Lenke til kommentar

De jeg kom over i farta som ser ut til og tilby 3 eller flere SIM med priser pr dags dato.

 

Telenor Tvillingkort
Etablering 187,50
Månedspris 37,50

Telenor Datatvilling
Etablering 0,-
Månedspris 49,-

 

 

NetCom Trilling
Etablering 50,-
Månedspris 30,-

NetCom Data-SIM
Etablering 0,- ? (ikke oppgitt)
Månedspris 30,-

 

 

Chess Tvilling
Etablering 100,-
Månedspris 28,-

Chess TvillingSURF
Etablering 0,-
Månedspris 30,-

 

 

OneCall EkstraSIM (opptil 3)
Etablering 0,-
Månedspris 19,-

Så ikke hvorvidt dette var kun ordinære tvillingkort, eller om de også tilbyr datakort, og nettbrett er avhengig av er reint datakort for at ikke samtaler skal bli blokkert på hoved sim.

 

Selv har jeg 3 kort hos Telenor, som ser ut til og være dyreste alternativet. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Djuice greide å vinne meg tilbake ved å tilby et abonnement som tilsvarer Chess sitt, men 40 kroner billigere per måned, pluss at de har Telenor-dekning.

Jeg brukte angreretten hos Chess, og har nå et år ny binding til Djuice.

 

Telefon ville jeg bestille, men den hadde de bare i lilla. Usj :-P

Fint at det løste seg :)

Begynner å bli litt lei av å høre om den Telenor dekningen, NetCom har like bra.

Telenor sitt nett er "overbefolket" med kunder fra Telenor, djuice, Talkmore, OneCall, Telipol, MyCall og nå Tele2 som bytter til Telenor sitt nett. NetCom sitt nett derimot har bare operatørene NetCom og Chess :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...