Gå til innhold

[Løst] AOC G2460P - Får ikkje 144Hz


snAbb69

Anbefalte innlegg

Hei! Eg kjøpte meg nettopp AOC G2460P 144Hz gaming skjerm. Men eg har ett problem; Då eg skal bytte til 144Hz, fungerer det ikkje. Eg går inn i avanserte skjerminnstilingar, og velge 144Hz, og trykke "Bruk". Skjermen blir svart i 5 sekund, og så stiller den seg tilbake til 60Hz. Kva er problemet? Defekt skjerm, eller ein innstilling/driver?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei andas95,

 

Hvilket skjermkort har du? Vist du har ett skjermkort som har x2 DVI porter, så er det alltid det øverste du skal koble DVI kablen inn i. 290X derimot har x2 Dual-Link DVI porter, mens alle utenom noen nvidia skjermkort har kun 1! Det er alltid den øverste, prøv den!

Lenke til kommentar

Hei andas95,

 

Hvilket skjermkort har du? Vist du har ett skjermkort som har x2 DVI porter, så er det alltid det øverste du skal koble DVI kablen inn i. 290X derimot har x2 Dual-Link DVI porter, mens alle utenom noen nvidia skjermkort har kun 1! Det er alltid den øverste, prøv den!

Bruke Dual Link DVIen i skjermkortet, og Dual Link DVI kabel. Som sagt, får opp valget om å bruka 144Hz, men når eg trykke på "Bruk" eller "OK" så går skjermen i svart, og så går den tilbake til 60 Hz etter ei lita stund. Surt :hm:

Lenke til kommentar

Feilsøking kan gjøres ved å luke ut en og en komponent. Du kan teste med en annen DLDVI kabel og et annet skjermkort. Da vil du få en indikasjon på hvor problemet ligger. Har du ikke muligheten for det, får du vel egentlig bare reklamere.

 

Ja, trur eg går for å reklamera denna skjermen. Sikkert lika greit å gå for eit meir pålitelig merke. (ASUS eller BenQ).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vet ikke om jeg skal være for eller imot besluttningene som er gjort i denne diskusjonen.

Grunne til dette er at jeg sitter med noen verktøy som muligens kan fikse slike problemer, overklokke, og rette slike feil, og for å gni salt i såret, så leder en av linkene over til en fyr som så å si fiksa problemet sitt med Hz'en en stund senere.

 

Så bare for å rette opp i intrykket som er gitt her, så er dette et langt bedre alternativ en hva som beskrives, som jeg da vil komme til bunns i.

(Nå har jo pakken akkurat landet her, etter at jeg leitet i 3 uker med iherdig lesing for å finne et bra alternativ, som skal testes).

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...