Gå til innhold

Guide: Assassin's Creed IV: Black Flag (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

merket det samme med nVidia GTX570 SLI, på onsdag (var det ikke da spillet ble sluppet?), første gang jeg startet spillet med det meste på høyeste innstillinger gikk spillet med 7-10fps og 1440p, gikk ut, oppdaterte til nyeste driver, og plutsetlig gikk det med 40-60fps :)

merket det samme med nVidia GTX570 SLI, på onsdag (var det ikke da spillet ble sluppet?), første gang jeg startet spillet med det meste på høyeste innstillinger gikk spillet med 7-10fps og 1440p, gikk ut, oppdaterte til nyeste driver, og plutsetlig gikk det med 40-60fps :)

 

var selvfølgelig tirsdag jeg mente :)

Lenke til kommentar

Ps: Hva slags oppdateringshastighet du setter på skjermen har ingenting med ytelsen på maskina. Du kunne satt 1Hz eller 1000Hz uten at det gjør noe. Så slipper du å prøve å endre den. :)

 

Med V-sync blir det litt annerledes, selv om målte FPS ikke vil endre seg stort.

 

 

 

 

Enkelte spill, uten at jeg husker hvilke det er klarer seg ikke bra på 144hz og da må skjermen settes ned 120 ellers blir det ofte lagg, nå skal det sies at dette gjerne gjelder eldre spill men det har forekommet på nye også.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Ps: Hva slags oppdateringshastighet du setter på skjermen har ingenting med ytelsen på maskina. Du kunne satt 1Hz eller 1000Hz uten at det gjør noe. Så slipper du å prøve å endre den. :)

 

Med V-sync blir det litt annerledes, selv om målte FPS ikke vil endre seg stort.

Enkelte spill uten at jeg husker hvilke det er klarer seg ikke bra på 144hz og da må skjermen settes ned 120 ellers blir det ofte lagg, nå skal det sies at dette gjerne gjelder eldre spill men det har forekommet på nye også.

Lenke til kommentar

? Det hørtes merkverdig ut, og mer som en bugg. Det har i hvert fall ikke noe mer at det "krever" mer.

 

Alternativt at de har innebygget FPS-lås som gjør at antallet bilder ikke vil går opp i antallet frames. F.eks at spillet låser deg ved 60 FPS, og med 120 Hz så vises da bildet bare to ganger, mens med 144 Hz vil ikke dette gå og jeg går ut fra at du får en mer hakkete opplevelse.

Men ytelsen burde være nøyaktig den samme. :)

Lenke til kommentar

? Det hørtes merkverdig ut, og mer som en bugg. Det har i hvert fall ikke noe mer at det "krever" mer.

 

Alternativt at de har innebygget FPS-lås som gjør at antallet bilder ikke vil går opp i antallet frames. F.eks at spillet låser deg ved 60 FPS, og med 120 Hz så vises da bildet bare to ganger, mens med 144 Hz vil ikke dette gå og jeg går ut fra at du får en mer hakkete opplevelse.

 

Men ytelsen burde være nøyaktig den samme. :)

 

 

Nei jeg mente aldri at det krever mer på noen måte, jeg tror det er fordi litt eldre spill ble lagret før 120hz ble vanlig og det er derfor spillet oppdager en "feil" på så måte.

 

Uansett OT: Assassins creed kan endres på i INI filen til spillet, men det gir meg ikke noe mer enn 62fps uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...