Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] SSD faller ut etter inaktivitet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt en NUC fra Intel og har installert en SSD i denne. Det fungerte fint en stund, men så har det oppstått probllem. Hvis maskinen er inaktiv en stund (10 min kanskje) så reagerer ikke maskinen mer. Jeg kan bevege musen, men ikke trykke meg inn eller starte noe.

 

Hvis jeg nå restarter maskinen sier den at den ikke finner noe "bootable device", så den registrerer ikke SSDen. Hvis jeg slår den av, trekker ut strømkabelen og setter den inn igjen starter den fint.

 

Noen som har noe forslag til løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva en NUC er utover det jeg så da jeg gjorde et bildesøk nettopp, men har du et OS, nærmere bestemt en mulighet til å slå av hvile-/dvale modus, så gjør det.

 

10 minutter høres ut som at det dvalemodus som slår inn - og det er ikke første gangen jeg har hørt maskiner som ikke liker å våkne igjen, uten en kabelnapping, etterpå.

Lenke til kommentar

Du skal få av meg siden du var så flink :p

 

:p Takk.

 

 

Men jeg lurer på; er det et vanlig problem at SSDer har vanskelig for å våkne fra dvalemodus? Isåfall, hvorfor? Et softwareproblem mellom Windows og SSDen?

Jeg hører stadig om dette problemet, og hver gang er det snakk om en SSD, uansett merke, type eller modell - "gammeldagse" harddisker har ikke dette problemet.

Jeg har ikke vært borti problemet så ofte og samtidig med inngående kjennskap til resten av systemet det gjelder til å kunne trekke fellesnevnere. :/

 

Men min generelle anbefaling står: har du en SSD som OS-disk, så deaktiver dvalemodus, laptop eller desktop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...