Gå til innhold

p8z77 v pro finner ikke GPU?


Anbefalte innlegg

Hei, satte sammen en ny pc til meg selv for litt siden som innflyttingsgave til meg selv, brodern fikk gamle pc'n med noen nye deler. GPU er testet i "hans" pc og fungerte fint, men hos meg finner ikke hovedkortet 670 GTX kortet mitt i det hele tatt.

 

LED på skjermkortet viser OK og viftene spiller, men det er ikke liv å oppdra fra dvi eller hdmi koblingene. Noen som har peiling hva som kan være galt? Har prøvd å oppdatert bios til nyeste versjon uten noe forandring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinvare.?

 

Prøvd med bare 1 eller 2 minnebrikker.? (dersom du har 4)

Sjekket at de står i riktig spor.?

 

Koblet til riktig antall strømkabler til gpu.? (vanligvis 1 eller 2)

Hva slags psu.?

 

Koblet til det som er av strøminntak på hovedkortet.? (fra psu)

 

Prøvd forskjellige pci-ex16 spor.?

 

Regner med du har brukt integrert gpu for å få oppdatert bios.?

Lenke til kommentar

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Corsair DDR3 16GB 1600MHz Low Profile

Corsair CX 750M, 750W PSU

 

Koblet til begge strømkabler. Prøvd begge pci-ex16 spor, noen ganger står det not detected, andre ganger X0.

 

Det er integrert GPU ja, den fungerer helt fint, men ikke helt det jeg var ute etter.

 

Ikke testet det med minnebrikker ,kan alltids gjøre det om du tror det vil hjelpe?

 

Oi, såg nettopp det var ett eget underforum for feilsøking, noen jeg kan kontakte for å flytte tråden?

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Er 3, ja, men det nederste så passer ikke hovedkortet helt til kabinettet, testet det likevel. Ingen reaksjon da heller er jeg redd. Ble litt skeptisk, har kun brukt VGA på hovedkortet, testet DVI igår og skjermen ble veldig rar. Grønne "skjær" overalt og fargene, utenom visse gråtoner, var fullstendig herpet.

 

Får sende det inn igjen da *sukk* hater når sånt skjer.

Lenke til kommentar

Er 3, ja, men det nederste så passer ikke hovedkortet helt til kabinettet, testet det likevel. Ingen reaksjon da heller er jeg redd. Ble litt skeptisk, har kun brukt VGA på hovedkortet, testet DVI igår og skjermen ble veldig rar. Grønne "skjær" overalt og fargene, utenom visse gråtoner, var fullstendig herpet.

 

Får sende det inn igjen da *sukk* hater når sånt skjer.

:hm: :hm: :hm: :hm: :hm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...