Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld (natt :p),

 

Har i det siste opplevd at når jeg spiller BF3 at jeg får "Game disconnected: your connection to the server timed out.". Noen ganger kan det gå helt fint mens noen ganger får jeg bare spilt noen få minutter. Vi har flere PC'er i huset, og hvis jeg får Game disconnected så får den andre PC'en det også det selv om vi er på to forskjellige servere.

 

Så jeg kan tenke meg det er at jeg mister nettverket i noen sekunder som er nok til å få Game disconnected.

 

Så det jeg lurer på om det finnes noe program som kan overvåke om jeg mister nettverket i noen sekunder sånn at jeg eventuelt kan få et overblikk over hvor stort problemet er og har noe å gå med til ISP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes ut som nettverket mitt :)

Hos meg så har jeg mye pakketap, høy ping ved moderat belastning, og flere ganger daglig faller det helt ut.

 

Hør med din ISP og se om den har mulighet til å hjelpe deg. Pakketap og fallout skal ikke skje.

Desverre for meg nekter huseier å bekoste noen ting som helst, for "Den internetten har fungert i 10 år, og fungerer liker bra i 10 år til!"

Lenke til kommentar

Jitter viser variasjon i pingen som følge av trafikk på nettverket (både lokalt og ute på verdensveven). Ideelt sett skal den være så lav som mulig, men det er nesten umulig å få denne på null siden det alltid vil være variasjoner. 9 ms er ikke dårlig.

 

Har du kabel/fiber eller ADSL?

 

Hvis du har mye støy på linjen kan dette føre til at du blir ustabil. De fleste modem har en funksjon som viser hvor mye støy du har, målt i dB.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

http://www.pingplott...ds/pngplt_1.exe

 

Last ned fra link over og installer. Skriv deretter inn adressen du ønsker å pinge, og antall ganger du ønsker å pinge. Jo flere ganger du pinger, jo bedre blir resultatet. "Trace delay" setter intervallet mellom hver ping. Grafen som kommer opp viser deg gjennomsnitt tid på hvert punkt (hop) pakken går via for å komme frem til adressen. Den viser også på hvilket punkt du eventuelt får pakketap på, og hvor mange prosent av pakkene som går tapt.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Når jeg ser på resultatet av pingplotter oss meg så er det altid på hop 7 som er nest siste hop i telenor sitt nett før det blir routa til Copenhagen sit nett.

 

Det er der det som regel blir packet loss og hvor det ser ut som pingen øker.

Problemet er at telenor mener det ikke er en feil jeg kan klage på siden det fungerer for "normale" ting, og spill response ikke teller som det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...