Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med TUNAP?


Anbefalte innlegg

Så jeg sliter med DPF med min "nye" Mazda 6 2007. Bilen ble kjøpte i desember og allerede i mars måtte den inn for blåse reint filteret.

 

Var så tett at det måtte blåses reint og bytte olje 2 ganger.

I går lyste DPF lampe igjen, men heldigvis hjalp det å kjøre en tur på høyt turtall.

 

Har hørt snakk om TUNAP, men er det noen som har noen erfaringmed dette produktet?

 

Lest litt om det her ( http://www.tunap.no/...partikkelfilter ), men hvordan får jeg tak i dette? Selges kun til verksted, så finnest det noen måte å finne ut om det er noen verksted i nærheten av meg (Molde) som har dette produktet?

 

Blir en del småkjøring, men andre som har Diesel biler har ikke dette problemet. Kjenner 4 andre som har Diesel bil og så og si samme kjøre møster som meg med ingen problem. Men dette er vist et kjent problem med Mazda biler.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar newsmann. Var noe dyrt synes jeg, spesielt med tanke på at det skal brukes "relativt" ofte. Venter litt for å se om noen har erfaring med dette produktet.

 

Har du erfaring med denne butikken?

 

Brukes:

Forebyggende etter partikkelfilterrens med MP 131/132

 

Når jeg sist leverte bilen på verksted blei den vel regernt (eller hva det heter) på den "vanlige" måten og ikke brukt MP131/132. Har da TUNAP Premium 184 noen merkbar effekt?

 

Edit: har også hørt at jeg burde bytte luft filter. bilen nærmer seg 140 000 km og jeg veit ikke når det sist vart gjordt. Noen som veit om det hjelper? Olje filter har blitt byttet.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Har ikke handla fra nettsiden dems, men har vært i butikken noen ganger. Kan derfor ikke svare ang. nettbutikken. Er iallefall trivelige folk i butikken.

 

Som sagt har jeg ikke erfaring med Tunap, så vet ikke helt hvilke forutsetninger den har for å virke eller ei om man ikke bruker MP 131/132.

 

Angående luftfilteret så skader det jo ikke å skifte det om du ikke vet når det ble skiftet sist. Om det har noe spes å si på DPF er derfor vanskelig å si. Men det er jo greit å skifte det så motoren din kanskje "puster" litt lettere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...