Gå til innhold

Sette opp trådløst nettverk uten internett for Airprint


Anbefalte innlegg

Jeg har en filleonkel som har kjøpt seg to iPads og skriver med støtte for Airprint. Han har ikke ADSL/internett hjemme og dette gjør at det blir litt kronglete oppsett mht til skriveren, iallefall i mine øyne.

 

Jeg hadde egentlig satt opp delt internett på den ene iPaden som jeg koblet skriveren og iPad nummer to opp til. Da fikk det fint å få skrevet ut fra iPadene. Når de hadde tatt med iPadene ut og kom hjem igjen klarte antageligvis ikke skriveren å koble seg opp til det trådløse nettverket igjen som førte til at de ikke fikk skrevet ut.

 

Jeg kommer til å sette opp et trådløst nettverk der som iPadsene og skriveren blir koblet opp til. Problemet vil være at siden det trådløse nettverket ikke er koblet opp til internett så lurer jeg på hvordan det vil gå med hensyn til å bruke internett? iPadser er jo satt opp til å prioritere trafikk som går over trådløse nettverk før de bruker nettverkstrafikk på mobil data. Vil de da måtte deaktivere oppkoblingen til det trådløse nettverket før de går ut på internett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...