Gå til innhold

Beste medium til å samle på anime?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville kjøpt en ekstra 3 tb hdd så du kan legge inn enda mer anime, det jeg gjør for alt er å laste det ned på serveren så når disken begynner å bli full så tar jeg en lagringsdisk å setter i usb docken å overfører det som jeg har sett og legger den unna sammens med x antall andre fulle disker.

Lenke til kommentar

DA gjør jeg det :) Har 219gb med anime som allerede er sett, og kan da kjøpe en 3tb som jeg kan legge over de jeg har sett på :)

 

Hvilken 3tb er det du bruker? Fir vurderte samme type hdd som den jeg har en 1.5tb av som jeg har gjort om til intern, og har nå vart i 3-4 år uten problemer :p

 

http://www.komplett....=638783#reviews

 

Men ville det ikke også vert bedre med slike disker som da er lette å ta med seg og ikke så mye styr med ledninger?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748649

Endret av Pargadox
Lenke til kommentar

Det er morsomt med en ordentlig samling, men har du god nettlinje så bør du spørre deg selv om det egentlig er nødvendig. Jeg har ca. 500 GB med anime nå (nesten alt er 720p-1080p) og har ikke trengt å slette noe enda, men filmer og serier sletter jeg etterhvert. Jeg ser absolutt greia med å ha en stor samling, spesielt om du bruker noe som f. eks XBMC, men ja, å ha TB på TB for å lagre alt er slit :p

Lenke til kommentar

Spørs litt på oppsettet ditt, men ja. Hjemmebygd NAS eller ferdigløsning med i RAID 5 (husk UPS om du skal ha RAID). Nå har jeg en 3TB disk i HTPCen min, men i retrospektiv skulle jeg ønske HTPCen kun var avspiller og hadde egen dedikert dings for nettverksdisker da jeg også bruker de på den stasjonære.

Lenke til kommentar

Liker ikke så store HDDs, er redd for at hvis de blir ødelagt ryker det enorme mengder media ^^ mister du 3TB godsaker i bakken er det en kjip dag.

 

Edit: nå har ikke jeg noe anime, men har dere noe å anbefale? (vennligst quote så jeg ser :D!)

Huff ja, har brent meg på det der før. Derfor bruker jeg nå for det meste NAS til oppbevaring av anime/serier jeg har sett og diverse. Veldig praktisk. :w00t:

 

Angående serier som kan anbefales så kan jeg jo starte med å nevne noen av de mest kjente som Death Note, Code Geass, Clannad, Monster også de store, lange seriene, Naruto, Bleach, One Piece, Fairy Tail, Gintama.

 

Noen av de kan være grei å starte med, så ser du hva du liker eller ikke liker, og da blir det enklere å anbefale noe som passer smaken din. :)

Lenke til kommentar

Huff ja, har brent meg på det der før. Derfor bruker jeg nå for det meste NAS til oppbevaring av anime/serier jeg har sett og diverse. Veldig praktisk. :w00t:

 

Angående serier som kan anbefales så kan jeg jo starte med å nevne noen av de mest kjente som Death Note, Code Geass, Clannad, Monster også de store, lange seriene, Naruto, Bleach, One Piece, Fairy Tail, Gintama.

 

Noen av de kan være grei å starte med, så ser du hva du liker eller ikke liker, og da blir det enklere å anbefale noe som passer smaken din. :)

 

Har ikke sett mye Anime, men det gikk en film på tv for noen år siden som rett og slett var fantastisk bra, er ikke ofte jeg synes filmer er sykt bra, men denne var utrolig. Aner ikke hvilken film det var dessverre, og angrer på at jeg ikke tok meg litt tid til å finne det ut >,,>

 

Jeg vil gjerne ha noe som ikke er for barn, liker ikke sånn hyper japanske filmer der det ofte blir litt for far-fetched for meg ^^

 

Har faktisk Death Note nedlastet en plass, men har ikke startet å se den, har også sett de filmene hvor de har på seg robotdrakter :p synes ikke de var så bra, evangelion eller noe?

 

Beklager, synes anime er veldig vanskelig å sette seg inn i, da det er så mye og så stort, og så mye som blir avansert og uvant ^^ Men så er det den éne filmen da, som gnager, og gjør at jeg gjerne vil(!) :D

Lenke til kommentar

Helt enig med Alekpowah. Jeg har arver samlegenet fra faren min, så han samler på masse mekanisk og håndtverker dill, og jeg samler på nerdete dall. :p Det er noe spesielt med å ha det, i stedet for bare bruk og kast. :p

 

Anime og slikt samler jeg forsåvidt både i digital og fysisk form.

 

Beklager, synes anime er veldig vanskelig å sette seg inn i, da det er så mye og så stort, og så mye som blir avansert og uvant ^^ Men så er det den éne filmen da, som gnager, og gjør at jeg gjerne vil(!) :D

Hehe, det er forståelig. Du husker ikke hva filmen handler om da, kanskje jeg kan finne ut hvilken det er og foreslå noe lignende??

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ja, men dette er fysiske samlinger. Det er noe annet enn filer på en harddisk.

 

tull, det er fortsatt deilig å bla digitalt gjennom. Spesielt hvis du lager det skikkelig ordentlig med bilder på mappene og god orden ;)

 

Hehe, det er forståelig. Du husker ikke hva filmen handler om da, kanskje jeg kan finne ut hvilken det er og foreslå noe lignende??

 

Hehe, har dessverre ikke peiling, men den var vesterlig i stilen og lå i nær fremtid.

Skal se trailere til det du skrev over, og sjekke ut minst en ;)

 

Edit: gjorde innlegget mer oversiktelig med quotes

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Nei. Jeg har en gigantisk musikksamling og masse film og dritt på disker, men å bla igjennom vinylsamlingen, åh. Det kan faktisk sammenligned med (bra) sex.

 

Haha, dette er jo subjektivt da, men å samle på disk er mye enklere og plassbesparende, som student tar jeg meg ikke friheten til å ha en gigantisk vinylsamling, for ikke å snakke om pengene.... *grøss*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...