Gå til innhold

Spørsmål vedrørende kjøp fra Amazon


Anbefalte innlegg

Jeg har en del spørsmål som omhandler alt fra kjøp til frakt på Amazon.co.uk. Jeg tenkte å bestille Spesialutgaven av Beyond: Two Souls, og vil gjerne slippe å betale 599 kroner for den.

På Amazon selges den til £39.99, eller 356 norske kroner. Det er bare kjøpsprisen, desverre. Jeg vet at både frakt og gebyr gjelder ved kjøp fra utlandet.

 

Spørsmålene er, enkelt og greit som følger:

- Må jeg betale gebyr for å få sendt det, isåfall: hvor mye?

- Hvor mye koster frakt av spill fra Storbritania til Norge?

- Hvor lang tid tar det å frakte?

 

Og som et lite ekstra: har du noen erfaringer med Amazon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon her helt greie, frakten beregnes når du velger proceed to checkout så du kan se hva det vil koste før du kjøper.

 

Problemet er at siden det koster over 200,- blir det mva og behandlingsgebyr ved innførsel til Norge, dette er ikke noe amazon krever inn, men som blir krevet inn av posten, eventuelt annen distributør.

 

Det er 25% norsk mva:

356*0.25 = 89 kr

Behandlingsgebyr som er minst en hundrelapp (i mange tilfeller mer:

100,-

 

Da har du minst 356+89+100 = 545.

 

Da har jeg ikke tatt med frakt, du tjener altså lite (eller taper) på dette.

 

Jeg har gode erfaringer med amazon, men det svarer seg normalt bare på spill og film som koster under 200,- da slipper du unna mva og behandlingsgebyr.

Bøker derimot er fritatt mva og behandlingsgebyr uansett verdi.

Lenke til kommentar

Pokker, blir jeg nødt til å hoste opp hele 600 kroner for soundtrack, 30 minutter ekstra spilling, PS-goodies og en stålboks? Aldri bestilt en collectors/special edition av noe før, er det virkelig verdt penga..?

 

EDIT: Viser seg at jeg får gratis frakt om den sendes litt tregere, har dermed spart en femtilapp. Men jeg har en rabattkode på Cdon av samme verdi, så jeg ble veldig usikker..

Endret av Muffinrex5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...