Gå til innhold

Feriepenger, utbetaling


Thomasas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg jobber deltid på jobben min og før så har det alltid stått på lønnslippen feriepengegrunnlaget som jeg har opptjent for året før, og da har jeg alltid bare fått 12% av dette med engang, altså at jeg ikke får lønn den måneden jeg har ferie.

 

Nå har de tydeligvis gått over til et nytt opplegg som heter VISMA, og de skriver følgende:

 

"Ansatte som har full feriepengeopptjening i 2012 (ansatt hele 2012):

Den 15. juni utbetales feriepenger opptjent i 2012 minus 4/26-delers månedslønn. (det er differansen mellom månedslønn og trekk for 25 feriedager). Du har da 25 feriedager som skal tas ut i løpet av 2013. Det vil si at du mottar vanlig månedslønn alle andre måneder enn juni."

 

Men jeg har ikke lyst til å få lønn den måneden jeg har ferie, jeg vil ha det slik som jeg hadde før, der jeg bare får alt på engang.

 

Har man lov til å få dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

Jeg jobber deltid på jobben min og før så har det alltid stått på lønnslippen feriepengegrunnlaget som jeg har opptjent for året før, og da har jeg alltid bare fått 12% av dette med engang, altså at jeg ikke får lønn den måneden jeg har ferie.

 

Nå har de tydeligvis gått over til et nytt opplegg som heter VISMA, og de skriver følgende:

 

"Ansatte som har full feriepengeopptjening i 2012 (ansatt hele 2012):

Den 15. juni utbetales feriepenger opptjent i 2012 minus 4/26-delers månedslønn. (det er differansen mellom månedslønn og trekk for 25 feriedager). Du har da 25 feriedager som skal tas ut i løpet av 2013. Det vil si at du mottar vanlig månedslønn alle andre måneder enn juni."

 

Men jeg har ikke lyst til å få lønn den måneden jeg har ferie, jeg vil ha det slik som jeg hadde før, der jeg bare får alt på engang.

 

Har man lov til å få dette?

 

Phuuu Visma er noe dritt, men regner med du jobber fast deltid og da er det de samme regler som gjelder - man utbetalter feriepenger i juni så har du 5 uker ferie med lønn når det passer deg.

Men ingen regler uten unntak, men det må du ta med sjefen din eller lønningskontor.

 

L:ykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Phuuu Visma er noe dritt, men regner med du jobber fast deltid og da er det de samme regler som gjelder - man utbetalter feriepenger i juni så har du 5 uker ferie med lønn når det passer deg.

Men ingen regler uten unntak, men det må du ta med sjefen din eller lønningskontor.

 

L:ykke til

 

Ja, det er veldig irriterende.

Jeg jobber to ganger i uken fast, men jeg kan jobbe så mye jeg ønsker, så det er ofte jeg jobber mer noen måneder etc. Nå går de også over til fastlønn istedenfor timeslønn, så det kan jo bli litt styr med tanke på de dagene jeg jobber ekstra.

 

Men jeg får uansett ikke mindre penger ved å få betalt for 5 uker, er bare at da får jeg resterende sum i august siden jeg har fri i juli, ikke sant?

 

Forstår heller ikke hvordan de skal regne ut de 5 ukene med lønn når jeg egentlig jobber deltid. Jeg har 270 000 i feriepenge grunnlag, men jeg jobber jo kun 2 dager i uken, så hvordan skal de da regne ut fastlønnen min for de 5 ukene da?

 

 

Skal snakke med lønningskontoret og prøve å få alt på forskudd som før, MYE enklere synes jeg. :)

Endret av Thomasas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...