Gå til innhold

Sennheiser 650 vs Denon AH-D600 med amp.


BRDP

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en følelse av av at Sennheiser 650 ville passe bedre for mine behov pga hører på mye Rock og mye annet mid-top frekvent musikk, noe pop, trance og dubstep blir det, men til det meste av musikken jeg hører på føler jeg at AH-D600 har ørlite grann for mye bass, veldig god lyd på de andre spektrene av lyden selvsagt. Pris ca det samme.

 

Hvordan vil dere beskrive bassen mellom disse to headsettene? er veldig usikker på om jeg skal bytte.

 

I løpet av noe tid skal jeg påkoste på en Amp her, men hvis du skal ha noe som ikke koster skjorta, jeg liker veldig fin/rein balansert lyd men jeg ikke noe millionær hva slags muligheter har jeg?

 

Kan dere gi meg noen råd meninger tips hadde jeg blitt veldig glad.

Mvh BooZe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett utifra en graf mellom frekvensresponsen her så legger D600 seg en del over HD650 når det gjelder bass. Likevel må man ta det med en klype salt. Jeg har Denon D2000 og disse har en relativ flat responskurve (link), men er samtidig ganske basstunge. Jeg eier også et par Sennheiser HD800 som har mindre bass enn D2000, men lyden oppleves heller mer balansert og jeg kan ikke si at jeg savner mer bass i disse.

 

Åpen konstruksjon er ikke det ultimate om man skal sitte ved siden av andre. Du kan ganske enkelt høre folk snakke når det er stille partier i sangene, samtidig som folk rundt vil høre musikken din om du skrur litt opp. Denon D2000 er halvåpne og det var ikke så mye som jeg måtte skru opp for at folk hørte at lyden lekka ut.

 

HD650 har vært ute lenge og det finnes mange gode forslag på forsterkere som disse kan settes sammen med i forskjellige prisklasser om man orker å google litt.

 

 

EDIT: ble en disaster med lenkene, skal fikse på det straks

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Sett utifra en graf mellom frekvensresponsen her så legger D600 seg en del over HD650 når det gjelder bass. Likevel må man ta det med en klype salt. Jeg har Denon D2000 og disse har en relativ flat responskurve (link), men er samtidig ganske basstunge. Jeg eier også et par Sennheiser HD800 som har mindre bass enn D2000, men lyden oppleves heller mer balansert og jeg kan ikke si at jeg savner mer bass i disse.

 

Åpen konstruksjon er ikke det ultimate om man skal sitte ved siden av andre. Du kan ganske enkelt høre folk snakke når det er stille partier i sangene, samtidig som folk rundt vil høre musikken din om du skrur litt opp. Denon D2000 er halvåpne og det var ikke så mye som jeg måtte skru opp for at folk hørte at lyden lekka ut.

 

HD650 har vært ute lenge og det finnes mange gode forslag på forsterkere som disse kan settes sammen med i forskjellige prisklasser om man orker å google litt.

 

 

EDIT: ble en disaster med lenkene, skal fikse på det straks

Har sett på mange kombinasjoner, men i Norge blir det f.eks. 2000kr i DAC/Amp, pluss 200 kr frakt, pluss 25%.

 

Dyrt.

Lenke til kommentar

Om du følger med på diverse bruktmarked så kan du få ting til mer fornuftige priser. Finner du en med kvittering så er det som regel 5 års reklamasjonstid, så du er sikret et fungerende produkt i lang tid. Hva er egentlig budsjettet?

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Sett utifra en graf mellom frekvensresponsen her så legger D600 seg en del over HD650 når det gjelder bass. Likevel må man ta det med en klype salt. Jeg har Denon D2000 og disse har en relativ flat responskurve (link), men er samtidig ganske basstunge. Jeg eier også et par Sennheiser HD800 som har mindre bass enn D2000, men lyden oppleves heller mer balansert og jeg kan ikke si at jeg savner mer bass i disse.

 

Åpen konstruksjon er ikke det ultimate om man skal sitte ved siden av andre. Du kan ganske enkelt høre folk snakke når det er stille partier i sangene, samtidig som folk rundt vil høre musikken din om du skrur litt opp. Denon D2000 er halvåpne og det var ikke så mye som jeg måtte skru opp for at folk hørte at lyden lekka ut.

 

HD650 har vært ute lenge og det finnes mange gode forslag på forsterkere som disse kan settes sammen med i forskjellige prisklasser om man orker å google litt.

 

 

EDIT: ble en disaster med lenkene, skal fikse på det straks

Hvis jeg sier at jeg skal hovedsakelig bruke HD650 ved pcen min tror du at viftene til pcen kan bli forstyrrende med det åpnet designet til HD650?
Lenke til kommentar

Det er jo tilnærmet null lydisolasjon, så om PC-en din bråker skikkelig kommer du nok til å høre det på stille partier i sangene. På en annen side så vil nok hodetelefonene ta bort litt av støyet i de høyfrekvente områdene. Hører man på musikk som sjeldent har stille partier så tror jeg at det skal gå greit. Viftestøy er også såpass monotont at man fort kan glemme at det er der, verre med folk som prater i bakgrunnen vil jeg si.

 

@iFire: har ikke hørt på noen av delene personlig, så den kan ikke jeg svare på. E17 har jo rent praktisk fordel av å være portabel, lydmessig aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hey tror du hvis jeg går fra mitt Denon AH-D600 headsett til Sennheiser HD650 at jeg vil finne lyden kjedelig og faktisk for lite bass med tanke på at jeg liker balansert lyd? Hvis vi går i lyd bilde Sennheiser HD650 gir mot HD800 tror du at jeg vil få lyd som er litt i samme gata?,Ja jeg vet at de er veldig forskjellige modeller.

 

Monstercat hvis du trenger litt råd om å drive ut HD650 så har du to muligheter begge mener folk at gjør en grei jobb m ed disse:

Lyd kort: Asus Xonar Essence STX mener en god del folk har grei dac/amp til å drive disse bra. Kilde: http://www.head-fi.o...50-a-good-combo

For en dac som folk aleine mener er nok for HD650 som kan få kjøpt her i norge er: http://www.digitalim...0000052322.aspx

Endret av BRDP
Lenke til kommentar

Med mindre man er skikkelig bassnerd så greier man seg helt fint. Jeg har hatt både ørepropper og hodetelefoner med ulike mengder bass og har strengt tatt endt opp med de som har hatt minst bass til slutt. (Har vært litt flere faktorer som påvirket der).

 

Jeg har alltid foretrukket klar og velbalansert lyd med mange detaljer framfor ekstra mengder bass.

HD650 er litt i samme gata som HD800 og det finnes folk som kjøper HD650 framfor HD800 enda det ikke står på bare prisen. Jeg liker for all del å ta på meg klokkene fra Denon og oppleve all bassen, men de kan ikke måle seg med klarheten og nøyaktigheten jeg får fra HD800. Man må nesten høre på litt forskjellige modeller for å finne ut hva man liker og ikke av lydbilde.

Lenke til kommentar

T70 høres veldig lyse ut om man tar de på hodet rett etter Denon D2000, men jeg må faktisk innrømme at de låter ganske bra. Jeg prøvde egentlig T70p og disse var meget gode på å holde musikken inne i øreklokkene og ikke lekke den ut i rommet. Absolutt et par jeg hadde vurdert for portabelt bruk.

Lenke til kommentar

For HD650 så mener folk et fiio E17+E9 gjøre en veldig god jobb med og drive disse til max

Blir det bedre lyd med kraftigere forsterker? Jeg hører på max 14/100 med en Skullcandy Uprock (32ohm), innebygd lydkort.

 

(Og hvordan teste hodetelefonene i Norge?)

Endret av iFire
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVELLLLLLLDIG lang svar tid, og på det er jeg ikke helt sikker det var det jeg leste den gang på mange forumer, sorry at jeg ikke har noe strekere kilde/mening.

 

Btw nå har jeg Xonar essence stx i maskinen min på et Denon AH-D7100 headsett. dette koser jeg meg med i vertfall:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...